شکست پرسپولیس ایران مقابل الاهلی، کار صعود سخت شد

ساعت سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

تیم فوتبال پرسپولیس که با پیروزی برابر الاهلی عربستان امیدهایش برای صعود از گروه چهارم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا زنده شده بود، با شکست در دیدار برگشت ناامیدتر از قبل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، دیدار برگشت تیم‌های فوتبال الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران در گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰ امروز دوشنبه به میزبانی تیم عربستانی و در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی امارات آغاز شد که این بازی با برتری ۲ بر یک الاهلی به پایان رسید. شجاع خلیل زاده (۹۳) برای پرسپولیس گل زد. عمرالسوما (۳۰ - پنالتی) و ۸۳ برای تیم عربستانی گل زد. پرسپولیس دیدار رفت را دو بر صفر برده بود.

 

شاگردان برانکو که بازی رفت را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند و به صعود از مرحله مقدماتی امیدوار شده بودند، شروع خوبی در این بازی داشتند و در ۲۰ دقیقه اول بازی بارها دروازه حریف را تهدید کردند اما نتوانستند از موقعیت‌هایشان استفاده کنند.

در دقیقه ۵ این دیدار بشار رسن با شوتی زمینی اولین خطر را روی دروازه الاهلی ایجاد کرد که دروازه بان حریف این ضربه را مهار کرد. دو دقیقه بعد همکاری خوب بازیکنان پرسپولیس فرصت را برای مهدی ترابی فراهم کرد اما او هم راه به جایی نبرد.

در حالی که پرسپولیس تیم برتر میدان بود و حملاتی را روی دروازه حریف پی ریزی می‌کرد، در دقیقه ۲۸ فرار مهاجم الاهلی درون محوطه جریمه سرخپوشان با خطای علیرضا بیرانوند همراه شد تا در دقیقه ۳۰ عمرسوما از روی نقطه پنالتی دروازه پرسپولیس را باز کند.

در دقیقه ۳۹ بشار رسن صاحب موقعیت خوبی روی خط محوطه جریمه شد و در حالی که می‌توانست خودش با ورود به محوطه دروازه حریف را هدف بگیرد قصد ارسال توپ برای علیپور را داشت که مدافع الاهلی ارتباط را قطع کرد.

در پنج دقیقه پایانی بازهم این پرسپولیس بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و موقعیت‌هایی را در نزدیکی دروازه الاهلی ایجاد کرد اما برای ورود به محوطه و ایجاد خطر جدی ضعف داشت و نتوانست گل خورده را جبران کند تا نیمه اول با برتری یک بر صفر تیم الاهلی به پایان برسد.

 

پرسپولیس در نیمه دوم هم برای رسیدن به گل تلاش کرد اما خستگی ناشی از فشردگی مسابقات به بازیکنان این تیم اجازه نمی‌داد از تلاشی که تا پشت محوطه جریمه انجام می‌دهند بهره ببرند و حملاتشان بی ثمر باقی می‌ماند.

برانکو تا دقیقه ۷۰ سروش رفیعی، امید عالیشاه و محمدامین اسدی را هم به میدان فرستاد تا با انجام سه تعویض شرایط را به سود تیمش تغییر دهد. در دقیقه ۷۳ این دیدار شوت تماشایی سیامک نعمتی تا آستانه باز کردن دروازه الاهلی پیش رفت اما دروازه بان حریف توپ را به کرنر فرستاد.

در حالی که سرخپوشان تلاش می‌کردند تا گل خورده را جبران کنند در دقیقه ۸۳ تیم الاهلی پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که عمرالسوما با یک ضربه زیبا و تماشایی دروازه بیرانوند را برای بار دوم باز کرد و کار صعود سرخپوشان را سخت‌تر از قبل کرد.

 

دقایق وقت اضافه برای سرخپوشان همراه با یک گل بود اما گل شجاع خلیل زاده هم در آخرین ثانیه‌های بازی نتوانست مانع از شکست شاگردان برانکو شود.

پرسپولیس که با پیروزی برابر الاهلی عربستان امیدهایش برای صعود از این گروه را زنده کرده بود حالا بازهم با ۴ امتیاز به انتهای جدول سقوط کرد و الاهلی را با ۶ امتیاز به صعود امیدوار کرد. دیدار بعدی سرخپوشان در زمین پاختاکور ازبکستان خواهد بود که فعلاً صدرنشین این گروه است.