فرکی: دربی خودرو سازان دربی در سکوت است

ساعت 14:26 یک شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت:اگر چه به این بازی دربی خودروسازان می گویند ولی به نظر من دربی در سکوت است

 به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران،  حسین فرکی در نشست خبری پیش از بازی با سایپا که یک دیدار معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر است، اظهار داشت:بازی فردا معوقه است که متاسفانه گاهی اوقات این بازی ها که در زمان خودش انجام‌نمی شود شرایط متفاوت می شود.قبلا قرار بود این بازی برگزار شود که اگر در جای خودش انجام می شد نیاز تیم ما بر طرف می شد.دو باخت با استقلال و سپاهان داشتیم و ‌آسیب دیدیم و حالا باید با سایپا بازی کنیم اگر زمان بازی قبل تر بود به نفع ما می شد.

 وی افزود:‌ اگر به این بازی دربی خودروسازان می گویند ولی به نظر من دربی در سکوت است، زیرا بازی بدون هوادار است و یک بازی معمولی می‌شود، اما از نظر امتیازی برای ما اهمیت دارد و باید سه امتیاز این بازی را بگیریم زیرا فقط سه امتیاز با سایپا فاصله داریم. 

فرکی تصریح کرد: ما فردا در زمین خودمان میهمان سایپا هستیم، که این عجیب و غریب است، زیرا نمی‌توانیم در زمین خودمان تمرین کنیم، شاید اگر ما هم میزبان سایپا بودیم همین شرایط به وجود می‌آمد. در این بازی ما نیاز به برنده شدن داریم، البته یک  بازی را به پرسپولیس باختیم و در ظرف سه روز باید تیم را جمع و جور کنیم که خیلی مشکل است، هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر فنی. متأسفانه آنچه که دلخواه ماست اصولا رعایت نمی‌شود. در این فضا هر تیمی ممکن است آسیب ببیند. ما  و سایپا بازیکنان باکیفیت خوبی داریم. قطعا سایپا هم ما را به خوبی آنالیز کرده است. ما هم آنها را آنالیز کرده‌ایم و همه چیز بستگی به بازیکنان دارد که چه شرایطی در زمین داشته باشند و چگونه خودشان را بر یکدیگر تحمیل کنند. 

سرمربی پیکان تصریح کرد: در بازی رفت، پیکان سه گل به سایپا زده است، در آن مقطع شاید سایپا شرایط خیلی خوبی نداشت، اما اکنون این تیم متحول‌تر شده و علی دایی هم دو فصل است که در این تیم کار می‌کند. خود من هم در دو فصل گذشته در سایپا حضور داشتم. می‌خواهیم بازی خوبی انجام بدهیم و در جدول با خیال آسوده کارمان را ادامه بدهیم و فرصتی داشته باشیم تا به جوانان بیشتر میدان بدهیم. میانگین سنی تیم ما ۲۵-۲۶ سال است. ما در اهواز به روستا بازی دادیم که برای ما گل زد و به پیروزی هم رسیدیم، اما از رزاق‌پور دیگر بازیکن تیم  امیدمان به دلیل مشکلاتی که در دانشگاه داشت نتوانسته‌ایم استفاده کنیم. ما همیشه همکاری خوبی با تیم امید داشتیم، البته من می‌خواهم مثل سال‌های گذشته در ترکیب تیم از بازیکنان جوان هم استفاده کنم.

فرکی در مورد اینکه با توجه به اینکه شانسی برای کسب سهمیه ندارید و همچنین در خطر سقوط نیستید، در ادامه لیگ انگیزه‌ای برای کار دارید یا نه، گفت: به هر حال اینگونه نیست که چون خیالمان راحت شد کاری انجام ندهیم، ما می‌خواهیم به رده‌های بالاتر جدول برسیم، نتایج بازی‌ها به هم گره خورده است و در ادامه راه هم بازیکنان ما با  جدیت کار می‌کنند و بازی جوانمردانه را در دستورکار خود قرار می‌دهیم. هفته قبل دیدید که استقلال خوزستان تا لحظه‌های آخر از تیم پارس جنوبی پیش بود. تیم پارس جنوبی هم می‌خواهد به رده‌های بالای جدول برسد، ما هم به دنبال این هستیم که جایگاهمان را در جدول مستحکم کنیم. همچنین در ادامه راه می‌خواهیم با بازیکنان جوان هم میدان بدهیم، اما اینگونه نیست که دست از تلاش برداریم خدای نکرده از نتایج تیم ما کسی آسیب ببیند. ما با تراکتورسازی هم بازی داریم،تیمی که شانس زیادی برای قهرمانی دارد و ما با تمام توان مقابل این تیم بازی می‌کنیم، ان‌شاءالله که همه تیم‌ها هم همین نگاه را دارند. 

وی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: بهتر است در این مورد صحبت نکنیم و امیدوار باشیم تا هر چه زودتر سرمربی تیم ملی مشخص شود.