فرکی: بازی سختی با سپاهان داریم

ساعت 14:31 پنج شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

سرمربی تیم فوتبال پیکان ابراز امیدواری کرد که تیمش در دیدار "سخت" برابر سپاهان پیروز شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان اظهار کرد: این دومین بازی برگشت ماست که بازی دشواری داریم. حریف ما صدرنشین است و در این فصل شرایطش تغییر کرده است و بهتر از دو سه فصل گذشته کار می‌کند. با توجه به شناختی که داریم امیدواریم بر خلاف هفته گذشته عملکرد خوب و همراه با نتیجه داشته باشیم. ما در خانه خودمان بازی می‌کنیم. هرکس در خانه است انتظار دارد از شرایط میزبانی استفاده کند که مهمترینش بحث هوادار است.

او ادامه داد: جدا از این ما خودمان هم مشکلاتی داریم که از نظر من طبیعی است و به همین دلیل نمی‌توانیم به ایده‌آل خودمان برسیم حرف زیاد است اما نمی‌توانیم هر حرفی را بزنیم. البته هر حرفی را هم نمی‌توان پنهان کرد.

سرمربی پیکان در ادامه گفت: پیکان در شش هفته پایانی نیم فصل شکست خورده بود. تیم نواقصی دارد که باید برطرف شود. باید عزممان را در حد توانمان بر طرف کنیم. آن جایی هم که در حد توانمان نیست باید با شرایط کنار بیاییم. مهم‌ترین مساله جذب بازیکن است. از نظر بازیکن، جنس ما جور نیست تا آن چیزی که ایده ماست را به تیم انتقال دهیم و از تیم انتظار مثبتی داشته باشیم. برداشت ما بر خلاف کاشت ما نمی‌تواند باشد. این اتفاق برای پیکان افتاده است. امیدوارم شرایط برای ما بهتر شود هر چند که نیاز به زمان دارد.

فرکی افزود: در مجموع دو فصل و نیم گذشته حدود ۱۵ بازیکن از این تیم جدا شده و بازیکنان جایگزین مناسب جذب نشده است. من دنبال توجیه نیستم اما یکسری حرف‌ها را نمی‌شود زد و نکات قابل بیان را گفتم. اگر دو برد به دست بیاوریم می‌توانیم شرایط را بهتر کنیم. امیدواریم در ادامه فصل مشکلات را برطرف کنیم. باید یادآوری کنیم که مدیریت باشگاه به همه مسائل اشراف دارد و از این تیم حمایت می‌کند و من هم با شناخت از مدیریت و هیأت مدیره این مسئولیت را پذیرفتم هرچند که می‌دانستم مشکلاتی هم داریم. باید بپذیریم که کار فوتبال کار یک شب نیست.

او در مورد نتایج پیکان در نیم فصل اول و راضی نبودن هیأت مدیره باشگاه از جلالی و اینکه چرا خودش زودتر جایگزین جلالی نشد، اظهار کرد: اگر منظور شما زمان شروع کار من است باید بگویم بحث ما آقای جلالی نیست چون نتایج خوبی هم با پیکان گرفتند. باشگاه پیکان قانونمند است و روی گزینه‌هایی که داشتند بررسی زیادی انجام دادند. من می‌دانم که ۲۵ مربی را بررسی کردند. این خودش حوصله می‌خواست تا اشتباهی صورت نگیرد. می‌خواستند نکونام را بیاورند که به هر حال این اتفاق نیافتاد به همین دلیل زمان کمی از دست رفت. ما حدود یک ماه برای آمادگی زمان داشتیم. این موضوع چیزی را تغییر نمی‌دهد.

فرکی در پایان گفت: شاید اگر یک ماه به دو ماه تبدیل می‌شد، کمی تغییر به وجود می‌آمد اما بازی فقط بازی‌های تدارکاتی نیست. مسابقات رسمی عیار یک تیم را مشخص می‌کنند. اگر دروازه‌بان و دفاع ما ثابت باشند بقیه بازیکنان در حال تغییر هستند. همه بازیکنان ما در یک سطح کار می‌کنند پس با تغییر بازیکن نمی‌توانیم ایده‌هایمان را پیاده کنیم. ما هنوز در این فاز هستیم که تیم را شناسایی کنیم. ما هم باید این تفکر را دنبال کنیم و هم نتیجه را به دست بیاوریم تا از نظر روحی روانی هم بهبود پیدا کنیم. کار ساده‌ای نداریم و نیاز به زمان داریم.