لیگ برتر فوتبال؛ 3 امتیاز سخت پرسپولیس درشب بی دقتی مهاجمان

ساعت 01:01 شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴

تیم پرسپولیس تهران در شب بی دقتی مهاجمان خود به سختی از سد قعرنشین لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران گذشت و به رده هفتم جدول رده بندی صعود کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ،در آخرین دیدار از هفته دوازدهم لیگ برتر که در حضور بیش از 5 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، تیم پرسپولیس با یک گل تیم استقلال اهواز را شکست داد و جمع امتیازات خود را به عدد 18 رساند.

مهدی طارمی مهاجم تیم پرسپولیس در دقیقه 20 تنها گل این دیدار را برای سرخ پوشان به ثمر رساند و صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر شد.
در این دیدار برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم پرسپولیس با قرار دادن چهار بازیکن تهاجمی (مهدی طارمی، امید عالیشاه، احمد نور اللهی و فرشاد احمدزاده) خود در زمین سعی داشت تا از همان ابتدای بازی، فشار بر روی دروازه حریف ایجاد کند.
سرخ پوشان در نیمه نخست با پاس های تکضرب و کوتاه و کشاندن توپ به کناره ها قصد داشتند به سمت دروازه تیم حریف نزدیک شوند.
در این نیمه بازیکنان سرخ پوش سانترها و پاس های عمقی بسیاری را بر روی دروازه استقلال اهواز ارسال کردند اما محسن بنگر، امید عالیشاه و رامین رضاییان و فرشاد احمدزاده نتوانستند از فرصت های خود استفاده کنند تا این تیم با تنها گل طارمی به رختکن برود.
بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم با تفکرات تهاجمی تر وارد زمین شدند اما طارمی در دقایق اولیه این نیمه، فرصت های گلزنی خود را به راحتی از دست داد.
این مهاجم در دقیقه 48 بر روی یک فرار سرعتی در موقعیت گلزنی ایده آلی قرار گرفت اما شوت طارمی به دیرک عمودی دروازه استقلال اهواز برخورد کرد.
مهاجم سرخ پوشان 12 دقیقه بعد در یک حرکت انفرادی با پرویز کریمی سنگربان تیم حریف تک به تک شد اما در زدن ضربه آخر ناموفق عمل کرد .
حملات پر دامنه و همه جانبه بازیکنان پرسپولیس در اواسط نیمه دوم ادامه یافت ولی رامین رضاییان، امید عالیشاه و مهدی طارمی فرصت های گلزنی خود را از دست دادند تا سرخ پوشان در زدن دومین گل خود به قعرنشین لیگ برتر ناکام بمانند.
ایوانکوویچ در اواسط نیمه دوم، علی علیپور و رضا خالقی فر را راهی میدان کرد تا بر قدرت خط آتش پرسپولیس افزوده شود اما این بازیکنان نیز نتوانستند در امر گلزنی موفق عمل کنند تا سرخ پوشان با حداقل گل زده حریف گمنام خود را شکست دهند.
تیم پرسپولیس در دقیقه 87 بر روی پاس دیدنی محسن مسلمان و فرار طارمی صاحب یک موقعیت ایده آل گلزنی شد اما طارمی در موقعیتی تک به تک توپ را به خارج ارسال کرد تا این مهاجم نتواند گل های خود را افزایش دهد.
در این دیدار ، شاگردان علی حنطه سرمربی تیم استقلال اهواز با تجمع در یک سوم خط میانی خود در اندیشه بسته نگهداشتن دروازه تیم خودی بودند تا در ضد حملات دروازه تیم پرسپولیس را با خطر تهدید کنند اما در این امر ناموفق عمل کردند تا این تیم جنوبی همچنان در قعر جدول رده بندی باقی بماند.
در تنها موقعیت خطرناک استقلال اهواز در این دیدار، محمد غلامی در دقیقه 67 صاحب موقعیت گلزنی شد اما مدافع پرسپولیس ضربه این بازیکن را به کرنر فرستاد.