بهروان: در فوتبال پایه، استعدادیابی و پرورش استعدادها خیلی مهم است

ساعت 01:01 شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در قرعه کشی رقابتهای لیگ دسته اول امید و جوانان فوتبال کشور به نکات مهمی در مورد فوتبال پایه اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، غلامرضا بهروان اظهار داشت: تیمداری در کشور ما مشکل است و هر چه به لیگ های پایین تر به خصوص رده های سنی برویم این سختی بیشتر می شود.
بهروان افزود: باید به فوتبال پایه و رده های سنی توجه بسیار شود چرا که از دل همین تیمهای پایه بازیکنان جوان ساخته شده و به تیم ملی راه پیدا می کنند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه در لیگ پایه مشکلاتی از جمله  نبودن بودجه کافی و زمینهای مناسب، عدم حضور آمبولانس در زمین بازی ،عدم پرداخت دستمزدها و غیره داریم که امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر این مشکلات را حل و فصل کنیم.
این مقام مسئول افزود: بازیکنان از فوتبال پایه ساخته می شوند که سرمایه های آینده فوتبال ایران هستند و در ساختار درست فوتبالی بازیکنان بزرگ از رده های پایه پرورش یافته و در ادامه به رده های بزرگسالان راه می یابند.
وی در ادامه گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز از تعداد بالای تیمهای ما که 64 تیم در سطح امید و جوانان است اظهار شگفتی کرد در صورتی که مثلا ژاپن فقط 8 تیم در رده سنی امید دارد.
بهروان در مورد قرعه کشی لیگ دسته اول امید گفت: از نظر من ما باید دو راه کار را در نظر بگیریم و اول اینکه زیرساختها را درست کنیم  و دوم اینکه تعداد مسابقات را زیاد کنیم تا بتوانیم مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهیم .بازیکنان مستعد زیادی از طریق باشگاه ها به تیم ملی امید تحویل داده ایم و امیدواریم تیم ملی امید ما بتواند به مسابقات المپیک راه پیدا کند.
رئیس کمیته مسابقات در ادامه گفت: در فوتبال آلمان به فوتبال پایه اهمیت می دهند و زمینهای خوبی به رده های پایه خود اختصاص می دهند و یکی از دلایل مهمی که تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جام جهانی شد توجه به فوتبال پایه در این کشور است که این برنامه ریزی از سال 2002 آغاز شد.
وی افزود: در فوتبال پایه،  استعدادیابی و پرورش استعدادها خیلی مهم است ، اگر در فوتبال استعدادیاب های خوبی داشته باشیم فوتبالیستهای بیشتری پرورش می یابند.کشور ما معدن استعداد است ولی مشکل ما کمبود امکانات است که همگی باید برای ارتقای فوتبال پایه به هم کمک کنیم .
وی در پایان گفت: در قرعه کشی تا آنجا که برای ما مقدور باشد نظرهمه تیمها را لحاظ می کنیم و از نقطه نظرات مسئولان تیمها استفاده می کنیم و به نظر من بهتر است مسابقات رده های سنی پایه در فصل تابستان برگزار شود.