اشتباهات داوری در سطح تیم ملی و باشگاهی وجود دارد

ساعت 01:01 دو شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴

جلسه هم اندیشی مدیران سازمان لیگ فوتبال ایران با مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر با حضور دکتر سجادی معاون وزیر ورزش برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، در این جلسه مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به بحث داوری گفت: دربی امسال محاسن زیادی داشت ازجمله فضای معنوی حاکم بر آن، فروش بلیت الکترونیک، و استقبال خوب تماشاگران اما اگر داور در این بازی مرتکب اشتباهی می شد هیچ کدام از این موارد به چشم نمی آمد و باید تا ماه ها پاسخگو باشیم.
این مقام مسئول افزود: درباره مسائل داوری تاکنون جلسات خوبی با داوران، پیشکسوتان و مدیران عامل باشگاه ها برگزار کرده ایم.
وی افزود: باید نسبت به داوران پشتیبانی مالی توام با تکریم و احترام داشت، البته اشتباهات داوری هم مهم است و یک اشتباه می تواند یک مدیرعامل را عوض کند و یا جو سکوها را متشنج کند.
در ادامه  این جلسه دکتر نصراله سجادی معاون وزیر ورزش اظهار داشت: داوری در فوتبال و لیگ برتر بالاخره مشکلات و مسائلی دارد اما ممکن است درصد آن کم و زیاد باشد.

سجادی بیان کرد: فوتبال در سطح بالا با داور اداره می شود طبعا حساسیت هایی ممکن است باشد و خود داورآمادگی نداشته باشد یا خطایی دور از چشم او بماند و سوت اشتباه بزند .
این مقام مسئول گفت: درهمه مسابقات چه ملی و چه باشگاهی این مشکلات وجود داشته است اما تکرار برخی اشتباهات زیادتر بوده و از حد معمول بیشتر به نظر می رسد.
سجادی تاکید کرد: به نظرمدیرانی که در فدراسیون فوتبال درگیر مسائل داوری هستند و از نظر مدیران عامل باشگاه ها در مورد مسائل داوری در آینده بیشتر استفاده خواهیم کرد.
وی گفت: دیروز با پیشکسوتان داوری جلسه خوبی داشتیم و بیشتر آنان در جلسه نظرات خود را بیان کردند.انشاالله ازمجموع نظرات پیشسکسوتان به یک نظر واحدی برسیم هم برای این فصل و هم برای فصل های بعدی، فوتبال اگر مشکلی داشته باشد نمی توانیم بگویم دیگری ندارد ما در یک کشتی سواریم و همه باید سعی کنیم مشکلات حل شود.
سجادی افزود: جلسه ای با حضور 13 داور قدیمی برگزار کردیم که برخی از آنها هم اکنون مسئول برگزاری و ناظر داوری مسابقات هستند. قطعا باید در ادامه راه کاری کنیم که درصد اشتباهات داوری کم شود دوستان هم گفتند مشکل آموزش، تکریم و احترام به داوران را داریم و دستمزد داوران کم است، من تمام این مسائل را یادداشت کردم و از آنها استفاده خواهم کرد.
وی در پایان گفت:  شما باشگاه ها سهامداران اصلی فوتبال هستید و هر موقع که بخواهید می توانید این گونه جلسات را ترتیب دهید و ما نیز از این جلسات در جهت بهبود مسائل استفاده خواهیم کرد.