اولیویرا: بازی با سایپا فینال است

ساعت 01:01 سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴

سرمربی تراکتورسازی گفت: بازی با سایپا برای ما تعیین کننده و فینال است. همانطور که اسکولاری می گوید این بازی بکش‌بکش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، تونی اولیویرا در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سایپا در رقابت‌های حذفی گفت: اگر بخواهیم درباره این بازی صحبت کنیم باید بگویم که با بازی‌های لیگ فرق دارد و امتحان سختی خواهد بود.

او افزود: برای بردن لیگ 30 بازی باید پشت سر بگذارید ولی برای بردن یک جام در حذفی 4-5 بازی بیشتر نمی‌شود انجام داد. هر بازی عملا یک فینال است و بازی‌ای که برابر سایپا داریم، بازی سختی است؛ چرا که آنها تیم سازمان یافته و خوبی هستند و از مربی خوبی برخوردارند. در مجموع بازی با سایپا برای ما تعیین کننده و فینال است. همان طور که اسکولاری می‌گوید این بازی بکش بکش می‌شود.

سرمربی تراکتور ادامه داد: هر دو تیم تلاش دارند برای هم مشکل ایجاد کنند و امیدوارم که از مشکلات بگذریم. دو هفته قبل با آنها بازی کردیم و بردیم. خیلی بازی سختی بود. تیمی که می‌خواهیم برابرش بازی کنیم قدرتمند است و تلاش داریم تا قدرت آنها را مهار کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره تساوی تیمش برابر ذوب‌آهن و این که آیا احتمال دارد آن تجربه روی بازی با سایپا اثر بگذارد، گفت: آیا از بازی خوشتان آمد؟ حالا این بازی مال 10 روز پیش بود و من فکر کردم می‌خواهید از بازی با صبا بپرسید. چون آن بازی نزدیک‌تر بود. برای کسی که فوتبال دوست دارد و هوادار تراکتور نیست، بازی با ذوب آهن خیلی خوب بود. فوتبال باعث می‌شود تا ارتباطی بین هواداران و تیم حریف برقرار شود. ما نتوانستیم 10 دقیقه آخر را کنترل کنیم و به همین خاطر خیلی غرامتش سنگین شد. مسلما آنچه در بازی می‌ماند، دقایق آخر است. این البته دلیل نمی‌شود که موقعیت‌ها و بازی خوبمان در ابتدای آن بازی را فراموش کنیم.

تونی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به بحث‌های اخیر میان کی‌روش و برخی مربیان و مسئولان چیست، اظهار کرد: من ارتباط خوبی با کی‌روش دارم. رابطه ما مثل ارتباط دو برادر ماست. با این حال دو شخصیت متفاوت هستیم. آقای کی‌روش دیروز به ایران نیامده و 4 سال شاید هم بیشتر است که در ایران است. کی‌روش یک آدم حرفه‌ای است و کارهایی را که انجام می‌دهد بر اساس هدف و سازماندهی است و کاری را الکی انجام نمی‌دهد.

او ادامه داد: در فوتبال ایران اگر بخواهید قدم رو به جلویی بردارید، حتما باید سازماندهی داشته باشید. من دیروز با کی‌روش صحبت داشتم ولی این کاری که الان او می‌کند برای تیم ملی ایران و برایش می‌جنگدد این است که بهترین کارها را برای تیم ملی انجام دهد تا هم در دنیا مطرح شود و هم این که در آسیا موفق باشد. مسلم است که در اینجا تعادلی باید به دست بیاید تا همه کنار هم باشند چون تیم ملی بالاتر از همه این‌هاست.

سرمربی تراکتور در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از ایران برود، بیان کرد: می‌خواهم بگویم خیلی برای رفتن من از ایران زیاد عجله نکنید چون من این کشور را خیلی دوست دارم. از مردمی که به من احترام می‌گذارند، خیلی احساس آرامش می‌کنم. خیلی روشن و شفاف می‌گویم که وقتی نتایج خوب نباشد و کسی از کار مربی خوشش نیاید، باید هیات مدیره من را دعوت کند و باهم بحث کنیم تا همه چیز روشن شود. نکته دوم این است که من وقتی فصل تمام شود، گریه نمی‌کنم و ناراحت نمی‌شوم ولی این را به خاطر می‌سپارم که روزهای خوبی در ایران داشته‌ام.

او در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش فشار روی مربیان در ایران منطقی است یا نه، گفت: من یک سوال دارم؟ چه کسی قهرمان شد؟ مربیش چه کسی بود؟ چند ماه از آن موقع گذشته؟ فوتبال متاسفانه همین است و فقط در اینجا اینگونه نیست و همه جا همین است. فوتبال این حالت‌ها را هم دارد. همه چیز به نتایج برمی‌گردد و مربیان زندگیشان روی نتایج می‌چرخد. دوست من، مورینیو با چلسی قهرمان بود ولی الان وضعش چطور است؟ آیا این چیزی از ارزش‌هایش کم می‌کند؟ برای من نه، برای من او نفر اول است. من با بازیکنانی کار می‌کنم که در 8 ماه گذشته هیچ بازی‌ای نکرده‌اند. علی حمودی، عشوری، رحمانی و خیلی‌های دیگر در 8 ماه گذشته بازی نکرده‌اند ولی الان می‌بینیم که آنها بازیکنان دو ماه پیش نیستند و این نشان می‌دهد زحمت و تلاش زیادی انجام شده است.

تونی در پاسخ به این سوال که به هر حال او می‌دانست که این بازیکنان 8 ماهی بازی نمی‌کرده‌اند، گفت: آنهایی که در بازی موثرند بازیکنان خوب هستند. بازیکنان مربی را عملا در تیم نگه می‌دارند. من هیچ مربی‌ای را در خاطر ندارم که فقط برده باشد. من تمام آن خصوصیاتی را که داشتم، حفظ کرده‌ام. من هر روز تمام توانم را در اختیار تیم قرار می‌دهم و آن کسی که بهترین است را بازی می‌دهم. هر وقت از من راضی نباشند، نقطه آخر است.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به کارشناسی‌ها در فوتبال ایران چیست، بیان کرد: اینجا بحث این است که یا خوب خوب است یا بد بد.

تونی در پایان و در پاسخ به سوال که نظرش راجع به بحث اسدی و کی‌روش و این که او گفته لابی‌ای میان مربیان پرتغالی در ایران شکل گرفته چیست، بیان کرد: آیا سوال دیگری نیست که بپرسید؟ من 4 سال اینجا هستم و الان تازه می‌خواهد با من لابی کند؟ او مدت‌ها هیچ بازیکنی از تیم مرا به تیم ملی دعوت نمی‌کرد. چرا باید با کی‌روش لابی کنم؟ جواب بدید لطفا! تنها پرتغالی‌ها من هستم و یک مربی در لیگ یک ایران. مربی دیگری وجود ندارد.

انتهای پیام