ابراهیم شکوری : ادامه تحصیل نقش موثری در موفقیت ورزشکاران دارد

ساعت 01:01 شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

ابراهیم شکوری بازیکن تیم سایپا به تازگی در مقطع دکترا در رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه آزاد قبول شده است. در این رابطه سایت رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران با او گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

*در باره موفقیت علمی اخیرتان توضیح دهید
تحصیلات دانشگاهی ام تاکنون، لیسانس حسابداری ،فوق لیسانس مدیریت ورزشی و به تازگی هم در رشته دکترای مدیریت ورزشی در دانشگاه آزاد  تهران جنوب قبول شده ام .
*دانش آموختن چقدر در موفقیت ورزشکاران تاثیر گذار است
ادامه تحصیل همواره می تواند نقش موثری در موفقیت همه افراد جامعه از جمله ورزشکارن داشته باشد.
در این شرایط که هجمه عظیمی نسبت به فوتبالیست ها وجود دارد،خیلی می تواند به آنان کمک کند. علاوه بر این در رابطه بازیکن با مربی، نوع تمرینات و ارتقای سطح علمی آنان بسیار موثر است. امیدوارم با موفقیت های علمی ام  این هجمه را خنثی کنم.
*چرا ورزش کشور از مدیران ورزشی خالی است
در حال حاضر کشور ما از مدیرانی که هم تحصیلات آکادمیک داشته باشند  و هم ورزشکار و شرایط ورزش را لمس کرده باشند  کم دارد.این موقعیتی که اکنون بدست آورده ام می تواند فرصتی باشد تا در آینده ورزش کشور و تصمیمات کلان آن تاثیر گذار باشم.
امیدوارم بتوانم همین روند را ادامه دهم و در آینده هم به خودم و هم به جامعه ورزش کشور کمک کنم .
*در سایپا به جز شما ورزشکاران تحصیل کرده دیگر هم حضور دارند
در سال های اخیردر سایپا بازیکنان تحصیل کرده ای به عضویت تیم در آمده اند و در حال حاضردر این تیم  بازیکنان برای درس خواندن همدیگر را تشویق می کنند وبازیکنانی با تحصیلات اکادمیک حضور دارند از جمله ابراهیم صادقی کاپیتان تیم در حال گذراندن مقطع کارشناسی ارشد  است ، زینالی لیسانس تربیت بدنی دارد ،رمضانی لیسانس گرفته است و در حال  حاضر  ترابی دانشجو است وما او رو تشویق می کنیم درسش را ادامه دهدتا در روند پیشرفتش تاثیر گذار باشد. ما سر تمرین بحث های علمی نیز  انجام می دهیم
*نقش مربیان در این موفقیت چقدر است
مربیان ما در چند سال اخیر از جمله آقای جلالی، فیرات و تقوی با من همکاری داشتند. در مواقعی تمرین با کلاس ها و امتحانات  من تداخل داشت و مجبور بودم سر کلاس و یا سر امتحان حاضر شوم وآنان به خوبی  همکاری لازم را در این رابطه با من داشتند.
حتی زمانی هم که پرسپولیس بودم آقای کاشانی به من خیلی کمک می کردند  جو تیم ما جوری است که بازیکنان به یکدیگر برای ادامه تحصیل روحیه می دهند. همچنین کارمند ان باشگاه برای پایان نامه به من خیلی کمک کردند.
*از مدیران باشگاه سایپا چه انتظاری دارید 
امیدوارم مدیریت باشگاه سایپا به دانشجویان بیشتر بها بدهد و با شرایطی که می تواند بوجود بیاورد و امتیازاتی که به بازیکنان دانشجو بدهد کمک کند تا بازیکنان بیشتری به تحصیل بپردازند.
همچنین از اساتید مختلفم در مقاطع مختلف به واسطه صبر و شکیبایی که نسبت به من داشتند و من را در راه رسیدن به این مقاطع کمک کردند صمیمانه سپاسگزاری می کنم