مدیر عامل فولاد خوزستان: هزینه ها باید نسبت به درآمدها منطقی تر شود

ساعت 01:01 سه شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان پس از برگزاری کارگاه آموزشی بازاریابی توسط مدرسان جی لیگ ژاپن توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، علیرضا اژدری زاده اظهار داشت: برگزاری این دوره ها از نان شب هم برای فوتبال واجب تر است و امیدوارم روزی این مباحث عملی  شود چرا که مالکین قبلی باشگاه ها که بیشتر دولتی بودند و هزینه فوتبال را پرداخت می کردند به بخش خصوصی تبدیل شدند و این حق مدیران عامل است که کمتر هزینه کنند یا اصلا هزینه نکنند.
وی افزود: هزینه ها باید نسبت به درآمدها منطقی تر شود. با توجه به اینکه فوتبال تبدیل به یک صنعت شده بهتر است استقلال خود را به دست آوریم و به سمتی برویم که بتوانیم به طور خودکفا درآمدزایی کنیم و طوری درآمدزایی کنیم که سوددهی داشته باشد و بتوانیم باشگاه داری کنیم.
مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: برگزاری این دوره بسیار مفید است و تئوری های خوبی در این کلاس ها مطرح می شود.کارشناسان خوبی در دنیا هستند که می توانیم از نقطه نظرات آنها استفاده کنیم و امیدواریم کار گروه هایی در این زمینه تشکیل شود و یک روز ما هم بتوانیم صنعت فوتبال  رابا درآمدزایی خوبی داشته باشیم.
وی افزود: ما هر چه بتوانیم  کاربردی تر و تخصصی تر کار کنیم بهتر است و باید به سمت مواردی گام برداریم که بیشتر با فرهنگ ما سنخیت دارد.باید راهکارهای مناسب تری پیدا کرد و درآمدزایی کرد و این نیاز ضروری باشگاه های ماست.هم اکنون خیلی از باشگاه های ما با بدترین شرایط اقتصادی فصل را سپری می کنند و شاید در آینده به مشکلات عدیده ای برخورد کنیم و اگر این مشکلات حل نشود به ضرر فوتبال ما خواهد بود.
اژدری زاده گفت: فیفا و AFC منابع درآمد مشخصی برای فوتبال تعیین کرده اند که ما باید در همان چارچوب کسب درآمد کنیم که از جمله آن حق پخش تلویزیونی،بلیت فروشی و اسپانسرینگ است که متاسفانه نسبت به دید سنتی که بر فوتبال ما حاکم است هیچ یک از این منابع نمی تواند بالفعل شود.
وی ادامه داد: ما باید با کمک رسانه ها بحث تغییر نگاه سنتی به صنعتی را در جامعه ایجاد کنیم.باید راهکارهای مناسب و مشوق های مختلف برای بالا بردن سن تماشاگران ایجاد کنیم که این موضوع باعث می شود فرهنگ تماشاگران بالاتر رود.
مدیر عامل فولاد خوزستان افزود: باید استادیوم ها را مجهزترکنیم تا افراد شناخته شده تر وارد ورزشگاه ها شوند.یکی از اشکالات عمده ما این است که افراد پردرآمد از حضور در ورزشگاه ها گریزانند. در صورت تحقق این موضوع نه تنها بلیت فروشی بلکه درآمدهای دیگری هم می توانیم داشته باشیم و این موضوع باعث می شود درآمدها به طور درصدی بالا رود.
وی در پایان گفت: باید خردجمعی را در پیش بگیریم و از عالی ترین مقام ورزش کشور ،صدا و سیما ، تماشاگران فوتبال و هر کس دیگر به این باور برسد که فوتبال باید درآمد خود را از فوتبال کسب کند و دیگر نباید به درآمدهای قبلی اتکا شود.