سمینار آموزش بازاریابی با حضور مدرسان ژاپنی

ساعت 01:01 دو شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

سمینار آموزش بازاریابی برای باشگاه‌های لیگ برتری و دسته اول با حضور مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران و ژاپن در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ، در این مراسم دایسوکه تا کا نیشی مدیر اجرایی جی لیگ ژاپن، واویا نایب رئیس روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ژاپن، مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال، محمدرضا ساکت مشاورعالی و مدیربازاریابی، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات، حجت الله بهمنی مدیرروابط عمومی وامورفرهنگی و سهیل مهدی رئیس کمیته فنی و توسعه سازمان لیگ، مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر و دسته اول، مدیران بازاریابی باشگاه های لیگ برتر و دسته اول حضور داشتند.
در مراسم افتتاح این کارگاه آموزشی مهدی تاج اعلام کرد: این دوره آموزشی در راستای تفاهمنامه خواهرخواندگی بین کشورهای ژاپن و ایران برگزار شد.
این مقام مسئول گفت: دوره های  آموزشی بازاریابی باید بطور مستمر برگزار شود و نیاز به این کار اکنون در فوتبال ما احساس می شود.
نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: فوتبال ژاپن از دانش خوبی برخوردار است و لیگ ژاپن نقطه استاندارد دربین لیگ های آسیاست.
وی افزود: ما خواهان همکاری های بیشتری در بحث های مختلف فوتبال با کشور ژاپن هستیم، باید از لیگ ژاپن الگو برداری کنیم و ضعف های خودمان را در این رابطه به حداقل برسانیم.
تاج گفت: فردا در سازمان لیگ میزبان رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن هستیم و امیدوارم این جلسه، دیدار خوب باشد وبتوانیم از آن برای رشد و شکوفایی لیگ بهره ببریم.
وی افزود: حضور مدیران بازاریابی باشگاه ها در جلسه امروز می تواند خیلی موثر باشد و بهتر است که مدیران باشگاه ها نیز در این گونه جلسات حضور داشته باشند واین موضوع باعث پیشرفت کارها می شود.
 رئیس سازمان لیگ گفت: باشگاه هایی که ورزشگاه اختصاصی ندارند نمی توانند در آمد زایی داشته باشند وباید در مسیری قرار بگیریم که ورزشگاه ها به تیم های واگذار شود.
در ادامه این جلسه محمدرضا ساکت  گفت: حدود 4 ماه است که از امضای قرارداد خواهرخواندگی بین کشورهای ایران و ژاپن می گذرد و یکی از خروجی های آن برگزاری همایش مدیریت بازار یابی با کمک همتای ژاپنی در ایران است.
وی افزود: با کشور ایتالیا، استرالیا، کره جنوبی، آلمان، برزیل، قطر و ترکیه  در حال رایزنی برای همکاری های دوجانبه  هستیم که نمونه آن حضور مدیران بازاریابی ایتالیا در ایران بود.
مشاورعالی سازمان افزود: جهت گیری ما در دوران گذار به حرفه ای شدن، اقتصاد فوتبال و چالش پیش روی باشگاه هاست.سازمان لیگ فوتبال ایران ارتقای دانش بازار یابی را هدف گیری کرده است و در حال بررسی اقداماتی در این زمینه می باشد.
وی افزود: کارگاه آموزشی امروز در سطح بین المللی است و در پایان آن گواهینامه ای به شرکت کنندگان داده می شود.
ساکت تاکید کرد: این کارگاه آموزشی بستری برای درآمدزایی برای باشگاه ها به شمار می رود وباعث ارتقای دانش این موضوع در باشگاه ها خواهد شد.
وی افزود: شعاراصلی سازمان لیگ این است که هر اتفاقی در باشگاه رخ می دهد، به یک پروژه درآمدزایی برای باشگاه ها تبدیل شود.
بطور مثال می توان از طریق لباس، برند باشگا ها، چاپ کتاب، آکادمی باشگاه ها،جشن پیراهن باشگاه ها و محل تمرین باشگاه درآمدزایی داشت.
مدیر بازاریابی سازمان لیگ افزود: باشگاه ها همچنین می توانند از طریق حق پخش تلویزیونی و ای پی تی وی و تبلیغات محیطی، سیستم الکترونیکی فروش بلیط درآمدزایی داشته باشند.
وی بیان کرد: با امضای قرارداد بی اوتی با بخش خصوصی زیرساخت های فروش بلیط الکترونیکی در ورزشگاه های آزادی، یادگار امام (ره) تبریز، ثامن مشهد و نقش جهان اصفهان  آماده سازی و  تجهیز خواهد شد.
ساکت در پایان افزود: قرار است تیم های مشاور بازاریابی سازمان لیگ در کنار باشگاه ها  برای درآمدزایی  با آنان همکاری داشت باشند.