فوتبال فرزند بزرگ وزارت است

ساعت 01:01 چهار شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴

وزارت ورزش در واکنش به برخی "خبرهای ضد و نقیض" از محتوای جلسه دست اندرکاران فوتبال با نمایندگان مجلس، بیانیه‌ای صادر کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ و به نقل از سایت وزارت ورزش، متن این بیانیه به شرح زیر است:
۱. نشست وزیر و مدیران ورزش کشور بدنبال دعوت نمایندگان مردم تبریز برای پاسخ نهایی به مسایل بازی نفت تهران و تراکتور سازی تبریز صورت گرفت و اقایان کفاشیان و تاج بنا بر مسئولیت مستقیم در مورد بازیهای لیگ، تعیین تیم داور، نظارت بر نحوه مسابقه و برگزاری لیگ و تشکیل کمیته حقیقت یاب در جلسه مذکور حضور یافتند.
۲. با توجه به شکل اساسنامه فدراسیون فوتبال و استقلال مدیران فوتبالی در تصمیم گیری و اجرای برنامه‌های خود، دکتر گودرزی به توضیح این موضوع برای نمایندگان پرداخت و توجه دادن نمایندگان مردم به حساسیت نهادهای بین المللی بر دخالت دولت در امور فوتبال و به همین سبب باید اقای کفاشیان و مسئولان سازمان لیگ پاسخگوی، سئوالات و ابهامات نمایندگان باشند.
۳. وزیر ورزش و جوانان در این جلسه با طرح موضوع اختیار و تسلط وزارت ورزش به عنوان نهاد عالی دولت در موضوع ورزش، رویه موجود را به عنوان یک پارادوکس در موضوع اختیار و قدرت وزارتخانه در موضوعات فوتبال مطرح کرد و گفت: از انجایی که در تمامی مسایل در ‌‌نهایت وزیر و معاونان وزارت ورزش باید پاسخگو دولت و مجلس باشند با این رویه، برآورده کردن انتظارات نمایندگان مردم در موضوع فوتبال و رسیدگی به تخلفات و سئوالات موجود برای بنده مشکل است.
۴. دکتر گودرزی در ادامه سئوالات نمایندگان در مورد فوتبال و مرخصی مکرر و طولانی کی روش هم با اشاره به استقلال فدراسیون در استخدام سرمربی و نظارت بر نحوه کار او، یاداور شد که در این مورد بعد از چند اظهار نظر از جایگاه وزیر و حتی کار‌شناس ورزش مورد تهاجم گسترده از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفت و در این مورد فرصت نظارت هم به وزیر ورزش داده نمی‌شود.
۵. در ادامه جلسه نمایندگان تبریز از مسئولان فدراسیون خواستار پاسخگویی در مورد ابهامات بازی نفت تهران و تراکتور سازی تبریز، نحوه داوری‌ها در لیگ بر‌تر، حواشی زیاد تیم‌ها و برخی مربیان و بازیکنان و نحوه حضور کی‌روش در تیم ملی و... مواردی از این دست شدند.
۶. مطرح شدن مواردی مانند درگیری لفظی مدیران وزارتی و دست اندرکاران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ضمن اینکه موضوعیت نداشته است تلاشی برای بر هم زدن فضای گفت‌و‌گوی صمیمانه و مسئولانه وزیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.
۷. فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از ۵۲ فدراسیون حوزه وزارت ورزش و جوانان ضمن اینکه فرزند بزرگ وزارت ورزش و جوانان است و مجموعه مدیران خود را مکلف به حمایت و کمک از این فدراسیون می‌دانند ولی قاعدتا باید پاسخگوی تصمیمات و نحوه مدیریت خود بر فوتبال کشور در مقابل افکار عمومی، نمایندگان مردم و البته وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماینده دولت برامده از آرای مردم باشند.