تجلیل از شاعره جوان قصیده "یوز پا" در فدراسیون فوتبال

ساعت 15:34 یک شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

مهشاد لک شاعره جوان لرستانی که قصیده جالب توجهی پیرامون تیم ملی فوتبال ایران با عنوان "یوز پا" سروده با حضور در فدراسیون فوتبال مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال،  خانم لک که اهل شهرستان ازنا در استان لرستان است ساعتی پس از مسابقه تیم ملی فوتبال ایران برابر پرتغال قصیده جالب توجه 20 بیتی سرود که شامل بر اسامی بازیکنان تیم ملی است. 
به همین مناسبت و با دعوت فدراسیون فوتبال همچنین در حضوره خانواده لک از این شاعره تجلیل به عمل آمد.
خانم لک که یکی از شاعران برتر استان لرستان است در این خصوص گفت:من از کودکی و سن 8 سالگی شعر می گویم. البته چندان اهل تماشای فوتبال نبودم و شعری هم در خصوص فوتبال نگفتم اما بعد از دیدن بازی ایران مقابل پرتغال با توجه به تلاش و زحمتی که بازیکنان تیم ملی کشیدند احساس کردم باید ادای دین کنم و خواستم به نوعی از آنها قدردانی کرده باشم.
شاعره این قصیده همچنین اظهار داشت:من شعرهای زیادی گفته ام اما هیچ کدام به این اندازه طولانی نبوده و تلاش کردم در این شعر اسامی تمامی بازیکنان تیم ملی و حتی بخشی از اتفاقات مسابقه را قرار بدهم. این شعر را بدون هیچ چشم داشتی سرودم چون فکر می کردم تنها کاری است که از من ساخته است.
خانم لک در مورد بخش لری این شعر نیز گفت: وقتی متوجه شدم وحید امیری و بیرانوند دو بازیکن لرستانی تیم ملی هستند با توجه به عملکرد و نمایشی که داشتند تصمیم گرفتم بخشی از این شعر را به زبان و گویش لری بسرایم که امیدوارم مورد پسند هم استانی های خودم هم قرار گرفته باشد.