هفته دهم ليگ برتر؛ در انتظار بازي‌هاي جذاب

ساعت 01:01 چهار شنبه ۲ مهر ۱۳۹۳

هفته دهم ليگ برتر فوتبال پنج‌شنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود.

به گزارش سايت رسمي سازمان ليگ فوتبال ایران، هفته دهم ليگ برتر فوتبال در شرايطي از روز پنج‌شنبه سوم مهر آغاز مي‌شودکه تیم های تراکتورسازی ،فولاد خوزستان، استقلال تهران و سپاهان رقابت دشوراری را با رقبای خود در پیش دارند.
ملوان – گسترش فولاد، ورزشگاه تختي انزلي
تنها نماينده شمال كشور در ليگ برتر حال و روز خوشي در جدول ندارد و براي بهبود وضعيتش نياز مبرم به كسب 3 امتياز اين بازي خانگي مقابل گسترش فولاد دارد. شاگردان ايراندوست هفته گذشته در دقايق پاياني مغلوب پيكان شدند تا همچنان يكي از فانوس‌ به‌ دست‌ها بوده و چاره‌اي جز شكست گسترش نداشته باشند. در آن سو شاگردان تارتار در ديداري خاطره‌انگيز توانستند در دقايق اضافه بازي باخته به ذوب‌آهن را ببرند تا علاوه بر صعود در جدول و رهايي از بحران با اعتماد به نفسي بالا به انزلي بروند.
راه آهن – نفت مسجد سليمان، ورزشگاه اكباتان تهران
راه آهن با داشتن ضعيف‌ترين خط دفاع ليگ و مصدوميت چند مدافع اصلي خود كار سختي براي بالا كشيدن خود در جدول دارند. آنها اين هفته بايد به مصاف نفتي بروند كه همچنان در گير و دار ماندن يا رفتن باقري‌نيا به عنوان سرمربي است و هنوز وضعيت كادر فني‌اش به طور دقيق مشخص نشده است. هر دو تيم در رده‌هاي پائيني جدول قرار دارند و 3 امتياز اين ديدار مي‌تواند نقش مهمي در آينده آنها در جدول ايجاد كند.
صباي قم – سايپا، وزشگاه يادگار امام قم
صبا با هدايت مرفاوي هفته گذشته يك امتياز از مصاف خارج از خانه با سپاهان گرفت و در ميانه‌هاي جدول از حاشیه انتیت خوبی برخورداراست. سايپا اما با مجيد جلالي در هفته‌هاي گذشته اوج گرفته و با يك پيروزي پرگل مقابل پديده خود را به رده چهارم رسانده است. بايد ديد نماينده قم در ليگ برتر مي‌تواند روند خوب تيم استان البرز را متوقف كند يا خير.
پرسپوليس – استقلال خوزستان، ورزشگاه آزادي
سرخپوشان پايتخت هفته گذشته نخستين برد خود با درخشان را كسب كردند و با نمايش هجومي در 30 دقيقه نخست بازي مقابل راه‌آهن دل هواداران‌شان را نيز به دست آوردند. آنها در طول اين هفته با اتفاق ويژه‌اي روحيه بيشتري گرفتند. حضور علي كريمي بازيكن محبوب سرخ‌ها در تمرين‌هاي اين تيم كه با دعوت چندباره درخشان صورت گرفته بود باعث شد تماشاگران هم بيشتر به تمرين بيايند و با انگيزه بالاتري تيمشان را حمايت كنند. از سوي ديگر نقش حضور كريمي در ظاهر بازيكنان هم مشخص است و آنها هم‌دل هستند كه به موفیت های خود تداوم بخشند. البته مشكل جديد این تیم ابطال كارت معافيت ماهيني است كه نمي‌تواند ديگر براي اين تيم به ميدان برود. حريف پرسپوليس اما نشان داده علاقه زيادي به بازي هجومي دارد اما چندان در نتيجه‌گيري موفق عمل نكرده است. شاگردان ويسي كه هفته گذشته تراكتورسازي صدرنشين را در خانه متوقف كرده بودند اين بار براي امتياز گرفتن از پرسپوليس خود را به آزادي مي‌رسانند.
پديده – پيكان، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد
روند خوب پديده كه پس از شكست خانگي مقابل سپاهان متوقف شده بود با باخت سنگين به سايپا كاملا با اشکال مواجه شد. مرزبان در خانه به حمايت تماشاگران پرشور مشهدي دل‌خوش كرده، پیکان با پيروزي دقايق پاياني بر ملوان فعلا در حاشيه امنيت قرار گرفته است.
فولاد – نفت تهران، ورزشگاه غدير اهواز
قهرمان فصل گذشته ليگ برتر با سه امتياز شيريني كه مقابل استقلال كسب كرد مي‌خواهد بيشتر از قبل به صدر جدول نزديك شود و براي اين كار روي سه امتياز خانگي ديدار با نفت حساب ويژه‌اي باز كرده است. از سوي ديگر نفت هم با منصوريان مدعي نشان داده و پس از برد استقلال، نفت مسجد سليمان را هم برد تا نشان دهد تيم دست و پا بسته‌اي نيست.
تراكتورسازي – سپاهان، ورزشگاه يادگار امام تبريز
دیدارتراكتورسازي – سپاهان مهمترین بازی اين هفته است. سپاهان براي جبران امتيازهاي از دست رفته به تبريز مي‌رود و دوست ندارد در همين ابتداي ليگ امتيازهاي حساس را به تيم‌هاي مدعي تقديم كند. با اين وجود خط آتش خطرناك تيم تبريزي چيزي نيست كه سپاهان به راحتي با آن مقابله كند. ادينيو و دلير با 12 گل زده به تنهايي بيشتر از 14 تيم ديگر ليگ برتر گل زده‌اند. جدال تفكرات فركي و خطيبي مي‌تواند بازي زيبايي را در تبريز رقم بزند.
ذوب آهن – استقلال، ورزشگاه فولادشهراصفهان
دو شكست متوالي براي استقلال تيم قلعه‌نويي را در شرايطي قرار داده كه از دست رفتن امتياز در اين بازي نه براي تیمش و نه هواداران‌شان قابل قبول نيست. ذوب‌آهن فصل گذشته در اين ورزشگاه رقيب آبي‌پوش خود را شكست داد و معمولا بازي‌هاي اين دو تيم در اصفهان زيبا از آب درمي‌آيد. ذوب آهن با بدشانسي پيروزي خارج از خانه مقابل گسترش فولاد را با باخت عوض كرد تا با داشتن رتبه چهاردهم جدول چاره‌اي جز شكست استقلال نداشته باشد. موقعيت يحيي گل‌محمدي هم در خطر است و او براي حفظ جايگاهش نياز دارد در اين بازي به پيروزي برسد.