شمسایی: تا قبل از سفر به برزیل باید ترمز کارهای یک سال اخیر را بکشیم/ دنبال رده‌بندی نیستم

ساعت 13:30 شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت که رده‌بندی تیم‌های ملی جهان برای او اهمیتی ندارد و به هدف خودش می‌اندیشد.

aa

وحید شمسایی درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت شش‌جانبه تایلند، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: امسال مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، جام ملت‌های آسیا و دو تورنمنت تایلند را داشتیم که همه آنها دستاورد خوبی برای ما داشتند. همیشه تفکر نتیجه‌گرایی بر ایران حاکم است و کار اصولی زمان زیادی می‌برد. در سال 1401 نسبت به کار خودم، از 10 نمره به 6 یا 6.5 نمره رسیدم.

مهم نبود چه نتیجه‌ای در تایلند می‌گیریم
وی با اشاره به کار دشوار خود در سال 1401 بیان کرد: بازیکنان جدید سابقه بین‌المللی نداشتند و تغییر بازیکنان بزرگ تیم ملی کار بسیار سختی بود. خوشحال هستم که تیم‌های لیگ برتری دنبال جوانگرایی هستند. پوشیدن پیراهن تیم ملی ابتدا وزن خاصی داشت و ترس بازیکنان جوان از بین رفته است. برای من مهم نبود چه نتایجی در تورنمنت تایلند رخ می‌دهد.

بازی با تیم‌های آسیایی را باید فراموش کنیم
سرمربی تیم ملی ایران درباره تغییر در رویکرد کادر فنی برای بازی‌های تدارکاتی خاطر نشان کرد: به تاج و اصولی گفتم باید بازی کردن با تیم‌های آسیایی را فراموش کنیم. به‌خاطر شرایط تیم‌های خارجی و اینکه دیدار دوستانه نداشتیم،‌ مجبور بودیم برخی چیزها را از دست ندهیم. جوانان وارد تیم ملی شده‌اند و باید جهانی فکر کنیم. پنج تغییر نسبت به جام ملت‌های آسیا داشتیم و کار دو نفر هم برای سفر به تایلند درست نشد. می‌خواهیم این بازیکنان با تیم‌های برتر جهان تنه به تنه شوند.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , وحید شمسایی ,

اتفاقات جذابی کنار بازیکنان تیم ملی افتاد
شمسایی با تمجید از ملی‌پوشان کشورمان یادآور شد: از بازیکنان تیم ملی تشکر می‌کنم که ظرف یک سال اخیر، اتفاقات جذابی در کنار آنها افتاد. اولادقباد مقابل مصر مصدوم شد و تا فینال به میدان نرفت. این بازیکن برخلاف توصیه پزشک حدود شش دقیقه مقابل ژاپن بازی کرد و نتوانست ادامه بدهد. این نشانه تیم بودن است. حسین طیبی هم رهبری بسیار خوبی به‌عنوان بزرگتر تیم داشت.

تا قبل از سفر به برزیل باید ترمز کارهای یک سال اخیر را بکشیم
وی با بیان اینکه جوانان شایسته‌ای وارد تیم ملی شدند، تصریح کرد: برخی از آنها اینقدر شجاعانه بازی می‌کردند که من هم شجاع‌تر و به برنامه‌های تاکتیکی پایبندتر می‌شدم. ما می‌دانستیم فراز و نشیب داریم و ممکن است شکست بخوریم. قبل از تورنمنت برزیل باید ترمز کارهای 1.5 سال اخیر را بکشیم و شاکله تیمی که برای جام جهانی 2024 آماده می‌شود، باید مشخص شده باشد. هر کسی که کارایی بیشتری داشته باشد، به جام ملت‌های آسیا 2024 و جام جهانی می‌رود.

به بازیکنان گفتم مقابل ژاپن لفظ «انتقام» را کنار بگذارید
سرمربی تیم ملی ایران در مورد انتقام از ژاپن اظهار داشت: پیش از فینال تورنمنت تایلند به بازیکنان گفتم الفاظی مانند انتقام را کنار بگذارید. در تنیس هم جوکوویچ، نادال و مدودوف همیشه با هم بازی می‌کنند. آیا تنیسور بازنده برای بازی بعدی می‌گوید می‌خواهم انتقام بگیرم؟ ما در فینال جام ملت‌های آسیا، در عین شایستگی مغلوب ژاپن شدیم و باید این تیم را می‌بردیم. در تایلند باید قدرت خودمان را نشان می‌دادیم. فوتبال برد و باخت دارد و ممکن است یک بار اشتباه کنید.

فوتسال , تیم ملی فوتسال ایران , وحید شمسایی ,

به دنبال مسائلی چون رده‌بندی نیستم
شمسایی درباره صعود ایران به رده ششم رده‌بندی جهان به تسنیم گفت: من به دنبال مسائلی چون رده‌بندی نیستم. به تاج و اصولی گفتم ازبکستان 10 روز قبل از جام جهانی 2021 پرتغال را شکست داد، اما پرتغال به قهرمانی جهان رسید و ازبکستان در یک‌هشتم نهایی حذف شد. پیروزی مقابل ضعیف‌ترین تیم دنیا هم بر رده‌بندی تأثیرگذار است. بردن 50 بازی دوستانه و شکست در جام جهانی اصلاً ارزش ندارد. ایران بین برترین تیم‌های جهان است، اما باید فلسفه خودمان را جلو ببریم.

2 تورنمنت مهم پیش رو داریم
وی راجع به برنامه تیم ملی ایران در سال آینده خاطرنشان کرد: ما در سال 1402، دو تورنمنت مهم یعنی مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا و جام ملت‌های آسیا 2024 را پیش رو داریم که دور انتخابی جام جهانی خواهد بود. قرار است با برزیل بازی کنیم که ژاپن و پاراگوئه هم برای تورنمنتی شش‌جانبه به این کشور سفر می‌کنند.

دوست داشتیم قوی‌تر به تایلند می‌رفتیم
سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد دیدار با ازبکستان در روزهای 27 و 29 فروردین تصریح کرد: ازبکستان ظرف سال‌های اخیر با اسپانیا، پرتغال، آرژانتین و ایران بازی کرده و باید به آن احسنت بگوییم. صحبت می‌کنیم تا ببینیم می‌توانیم تورنمنتی برای فروردین تدارک ببینیم یا خیر. سال گذشته با اصولی برنامه‌ریزی خوبی داشتیم و او و کریمیان (سرپرست تیم ملی) همیشه پای کار بودند. البته گاهی توقع داریم اتفاقات بهتری بیفتد و دوست داشتیم قوی‌تر به سفر آخر (تایلند) می‌رفتیم.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه