احدی:در حوزه هواداری همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند

ساعت 18:57 دو شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

مدیر دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: . در حوزه هواداری نگاه ما این است که برای حل مشکلات باید عوامل دخیل دست به دست هم بدهند و همراهی کنند و همه به نوبه خودشان کارهایی را انجام بدهند.


حجت الاسلام و المسلمین علی احدی در مورد برگزاری نشست بررسی علل و پیامدهای رفتاری هواداران و ارائه راهکارها جهت بهبود فرهنگ هواداری در ورزش(فوتبال) در گفت و گو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران اظهار داشت: یکی از موضوع‌های مهم در فوتبال مساله  هواداران است که در همه دنیا مبحث هواداران از مهم‌ترین موضوع هاست و باشگاه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای تماشاگران خود دارند. از طرفی هم کانون های هواداری در باشگاه‌های مختلف در حوزه های مسئولیت های اجتماعی برنامه‌های ویژه‌ای را طراحی می‌کنند.
وی افزود: در فوتبال کشورمان به دلیل بی‌برنامگی‌هایی که در حوزه هواداری بوده دچار مشکلات جدی شده است و گاهی اوقات رفتارهایی شکل می‌گیرد که خیلی خوشایند مردم و جامعه ما نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با شروع لیگ برتر فوتبال برنامه‌هایی طراحی کنیم تا در حوزه هواداری مقداری از مشکلات و بحران‌های موجود را کاهش بدهیم .
مدیر دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی از راه ها  برگزاری جلسه‌های علمی با حضور اساتید دانشگاه و مسئولان و معاون های فرهنگی باشگاه‌ها و فدراسیون هاست تا در این زمینه هم اندیشی کنیم تا راهکاری‌ های قضیه را پیدا کنیم. خودمان هم طرح خیلی خوبی هم آماده کرده ایم . در حوزه هواداری نگاه ما این است که برای حل مشکلات باید عوامل دخیل دست به دست هم بدهند و همراهی کنند و همه به نوبه خودشان کارهایی را انجام بدهند.
احدی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف را شمرده ایم وبررسی کرده‌ ایم و هر دستگاه باید وظیفه خود را انجام بدهد و با این دستگاه ها نشست‌های مشترکی داشته ایم و جلساتی هم خواهیم داشت تا همکاری های لازم صورت بگیرد.
در جلسه امروز هم  مسئولان فرهنگی 41 فدراسیون و مسئولان فرهنگی باشگاه‌های اکثر باشگاه های لیگ برتر فوتبال، مسئولان فرهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حضور داشتند. دکتر احمدی  مدیر کل حوزه وزارت جناب سرهنگ موسوی از یگان ویژه استاد ذکایی هم  از دیگر حاضران در این نشست بودند و نتایج خوبی را از این جلسه گرفتیم و امیدوارم بتوانیم موثر باشیم.