فریبا: مدل توپ‌گیری و تلاش بازیکنان استقلال مثل بارسلونا است/گل‌های حسین‌زاده به مس «خوشگل» بود

ساعت 10:28 چهار شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: نکته مثبت استقلال تلاش بازیکنان و مدل توپ‌گیری آنها است که شبیه به بارسلونا هستند.

aa

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برتری 2 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: از قبل گفته بودیم بازی سنگینی خواهد بود. مس رفسنجان کاملا تیم تاکتیکی است و مربی بادانش و جوانی دارد. می‌دانستیم بازی پرس در پرس می‌شود، چرا که هر دو تیم با پرس کردن اصرار به بازی مستقیم داشتند. مسی‌ها یکی دو موقعیت اوایل بازی داشتند اما از وقتی یک توپ را به تیر دروازه زدیم به لحاظ روحی شرایط برای استقلال تغییر کرد.

«بازیکنان استقلال پرتلاش بازی کردند.» وی با بیان این جمله تصریح کرد: آرمان رمضانی بیشتر ضربات سر را در محوطه جریمه مس می‌زد تا توپ به سایر بازیکنان برسد. امیرحسین حسین‌زاده بازی‌ خوبش را با زدن دو گل خوشگل تکمیل کرد. تقسیم بازیکنان در 20 دقیقه پایانی به درستی شکل گرفت و کادر فنی به کوین یامگا استراحت داد. آمدن وریا غفوری به استقلال کمک کرد و او جناح راست را به طور کامل بست. در نیمه نخست، بازیکنان مس از این جناح بیشتر نفوذ می‌کردند. در مجموع، بازی قشنگ و فنی شاهد بودیم و کیفیت بالایی داشت. انشاء‌الله در دیدار هفته پایانی رکورد شکست‌ناپذیری را که هواداران منتظرش هستند، ادامه پیدا می‌کند تا فصل فوق‌العاده برای استقلال به پایان برسد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عوامل شکست‌ناپذیری شاگردان فرهاد مجیدی در این فصل خاطرنشان کرد: اولین موضوع، انتقال انگیزه کادر فنی به بازیکنان است. این نکته مثبتی است که بازیکنان‌تان جنگنده و یکدل باشند. اگر به گل اول استقلال دقت کرده باشید، زمانی که حسین‌زاده گل زد همه بازیکنان ذخیره می‌خواستند وارد زمین شوند. ما سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شدیم و به طور طبیعی نباید آن‌قدر مهم باشد که وقتی گل می‌زنیم بازیکنان وارد زمین شوند اما انگیزه‌ و یکدلی که بین بازیکنان استقلال وجود دارد باعث شده که همه به فکر موفقیت و نباختن باشند. تیمی که روی دور برد باشد، سخت امتیاز می‌دهد.

تیم فوتبال استقلال ,

فریبا یادآور شد: گل نخوردن استقلال به ساختار دفاعی این تیم بازمی‌گردد و صرفا به خط دفاع ودروازه‌بان مربوط نیست. در فوتبال امروز دنیا دفاع از خط حمله شروع می‌شود. در بازی با مس شاهد بودیم رمضانی و یامگا چندین بار توپ‌گیری کردند. در هر تیمی وقتی یک نفر در پرس کردن تعلل کند، پرس شکسته خواهد شد. در استقلال اگر توپ از جلو رد شود، هافبک‌ها مثل شیر می‌ایستند تا توپ بگیرند. مدل پرس کردن استقلال مثل بارسلونا است که به آن «کانتر پرس» می‌گویند، یعنی وقتی خط فورواد توپ را از دست می‌دهد، هافبک‌ها و بلافاصله خط دفاعی وارد پرس می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در جشن قهرمانی استقلال در هفته سی‌ام لیگ برتر شرکت می‌کند، گفت: اگر دعوت کنند، حتما به ورزشگاه آزادی می‌روم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص لیست تیم ملی برای بازی‌های تدارکاتی گفت: به نظرم، حداقل باید 5،6 بازیکن از استقلال به تیم ملی دعوت شوند.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه