پیروزی پرسپولیس ایران مقابل الاهلی عربستان

ساعت 08:35 چهار شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

تیم فوتبال پرسپولیس نخستین برد خود در فصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الاهلی عربستان کسب کرد تا نمایندگان ایران در هفته سوم این مسابقات به سه پیروزی دست پیدا کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰ امروز سه شنبه در ورزشگاه زعبیل شهر دبی میزبان تیم الاهلی عربستان بود. سرخپوشان توانستند در این دیدار با نتیجه دو بر صفر از سد نماینده عربستان بگذرند و به اولین برد خود در رقابت‌های این دوره دست پیدا کنند.

شجاع خلیل زاده (۱۸) و علی علیپور (۴۸) برای پرسپولیس گلزنی کردند.

پرسپولیس که با گرفتن یک امتیاز از دو بازی گذشته در قعر جدول گروه D مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان قرار داشت، برای رسیدن به سه امتیاز این دیدار و بالا بردن شانس صعود خود به مصاف نماینده عربستان رفت.

شاگردان برانکو بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۱۸ از سمت راست صاحب پرتاب اوت‌دستی شدند. پرتاب شیری در یک رفت و برگشت به شجاع خلیل زاده رسید که ضربه دیدنی و آکروباتیک مدافع سرخپوشان اولین گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

بعد از این گل تیم الاهلی فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند. در یکی از این حملات توپ به تیر دروازه پرسپولیس هم برخورد کرد. در پنج دقیقه پایانی نیمه اول پرسپولیس در زمین خودش به دفاع پرداخت و الاهلی با پاس‌های کوتاه قصد نزدیک شدن به دروازه بیرانوند را داشت.

با این حال سرخپوشان ایران دقایق باقی مانده را به خوبی مدیریت کردند تا بتوانند نیمه اول را با برتری راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با فشار مهاجمان الاهلی روی دروازه بیرانوند آغار شد اما باز هم بازیکنان پرسپولیس روی سرعت بالای محمد نادری موفق شدند حریف خود را غافلگیر کرده و پایه ریزی حمله‌ای گسترده را انجام دهند. سانتر نادری از کنار خط عرضی زمین به بازیکنان پرسپولیس رسید تا طی یک رفت و برگشت علی علیپور با ضربه‌ای دقیق دروازه الاهلی را برای دومین بار باز کردند. داور بازی در حالی گل دوم را برای پرسپولیس قبول کرد که حسین عبدالغنی کاپیتان الاهلی معتقد بود مهاجم پرسپولیس در موقعیت آفساید گلزنی کرده است. تکرار این صحنه از قاب تلویزیون نشان داد کمک داور به درستی ادامه بازی اعلام کرده بود تا علیپور موقعیت گلزنی اش را به درستی تبدیل به گل کند.

شاگردان خورخه فوساتی در ادامه حملات گسترده‌ای را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند اما هیچ کدام از آنها راه به جایی نبرد تا علیرضا بیرانوند با پشتیبانی مدافعان خود موفق به ثبت کلین شیت دیگری شود.

پرسپولیس در حالی اولین برد خود در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا را کسب کرد که این تیم باید در هفته چهارم این رقابت‌ها بار دیگر به دبی امارات سفر کرده و بازی برگشت خود را مقابل نماینده عربستان برگزار کند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در پایان دور رفت بازی‌ها صاحب چهار امتیاز شدند تا هم امتیاز با السد شوند اما سرخ‌ها با وجود اینکه اختلاف گل بهترین نسبت به نماینده قطر داشتند در رده سوم قرار گرفتند. چونکه AFC بازی‌های رو در رو را ملاک رده بندی تیم‌ها در مرحله گروهی قرار می‌دهد.

تیم‌های استقلال و ذوب آهن دو نماینده دیگر ایران دیدارهای هفته سوم خود برابر الهلال عربستان و الوصل امارات را با پیروزی به پایان بردند تا پرسپولیس سومین تیم برنده ایران در این هفته از مسابقات باشد.