طباطبایی: حال استقلال خوب نیست

ساعت 09:57 سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با انتقاد نسبت به از دست رفتن 2 وقت طلایی در جذب بازیکنان مورد نیاز برای این تیم، گفت: متاسفانه استقلال شرایط خوبی ندارد و اخبار خوبی هم از این تیم به گوش نمی رسد.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا به گزارش روز سه شنبه ایرنا، هادی طباطبایی یکی از دروازه بان های نامدار باشگاه استقلال در دهه 80 محسوب می شود، دروازه بانی که با درخشش فوق العاده خود در دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و دانمارک، لقب «شیر کپنهاک» را برای خود به ثبت رساند.
این پیشکسوت استقلال در گفت وگو با ایرنا از شرایط این روزهای آبی پوشان و تفکرات حاکم مدیریتی این باشگاه انتقادات تندی کرد.
او می گوید در مدیریت فوتبالی 2 وقت طلایی وجود دارد. یکی در نقل و انتقالات پیش از شروع فصل و دیگری در نیم فصل که استقلال هر 2 را به راحتی از دست داده است. با این حال او تاکید می کند که اگر حرفی بر زبان می آورد ناشی از دلسوزی برای تیم محبوبش است و موفقیت و سربلندی استقلال باعث خوشحالی او خواهد بود.
آنچه که در زیر می خوانید، متن کامل گفت و گوی ایرنا با این ملی پوش اسبق است:

** ایرنا: زمان به سرعت برای استقلال در حال سپری شدن است و هنوز این تیم برای نیم فصل دوم تقویت نشده است. نظر شما در این باره چیست؟
طباطبایی: متاسفانه استقلال شرایط خوبی ندارد و اخبار خوبی هم از این تیم به گوش نمی رسد. در ابتدای فصل خیلی هشدار داده بودم اما متاسفانه مورد بی مهری و تهمت قرار گرفتم و خیلی ها به من بی احترامی کردند. به حرف هایم ایمان داشتم و به خوبی می دانستم حقایق را بر زبان می آورم.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که خیلی از کسانی که بابت حرف هایم انتقاد می کردند، الان می گویند تازه متوجه شدیم چه می گفتی و حتی تعدادی از آنها از من عذرخواهی کردند و گفتند راست می گفتی که در باشگاه استقلال چه می گذرد. آنها می گفتند ما فکر می کردیم مغرضانه انتقاد می کنی اما امروز که مصاحبه ماه های قبلی را مرور می کنیم، می بینیم که انتقادات از مدیریت درست بوده است.

** ایرنا: برخی منتقدان بر این باور بودند که هادی طباطبایی دنبال مسئولیت در استقلال است.
طباطبایی: آیا کسی که پست و مقام بخواهد مصاحبه انتقادی انجام می دهد؟ در تمام سال هایی که در ورزش بودم دنبال این مسائل نبوده و نخواهم بود. همیشه در زندگی ام به اصول اخلاقی پایبند بوده و خواهم بود. هرگز اعتقاداتم را زیر پا نخواهم گذاشت. اگر حرفی بر زبان می آوردم به خاطر مشکلات و کم کاری هایی بود که در قبال تیم بزرگ استقلال می دیدم و نمی توانستم سکوت اختیار کنم.

** ایرنا: جذب نکردن بازیکن نگران کننده نیست؟
طباطبایی: در مدیریت فوتبالی 2 وقت طلایی وجود دارد. یکی در نقل و انتقالات پیش از شروع فصل و دیگری در نیم فصل که استقلال هر 2 را به راحتی از دست داده است. چند ماه پیش گفتم که مدیریت استقلال ضعیف است و الان این ضعف مدیریت در نقل و انتقالات و رفع مشکلات این تیم مشخص شده است. یکی، دو ماه است که مشغول مذاکره هستند و هنوز بازیکنی جذب نکرده اند. استقلال نیاز به بازیکن دارد و همه از این باخبر هستند اما مسئولین کادر فنی را تقویت می کنند. اولویت ها در باشگاه استقلال جابجا شده است. بعد از بازی با پدیده مشهد مدیریت باشگاه استقلال بدنبال حل مشکلات افتاد، چرا بعد از این مسابقه؟ شما که مشکلات را می دانستید باید زودتر به حل این مشکلات می افتادید.
اگر تیم مشکل داشت، چرا زودتر از این ها به فکر این مسائل نبودید تا آنها را برطرف سازید؟ چرا مدیریت استقلال حتی نمی تواند جپاروف 36 ساله را که شش ماه هم نیمکت نشین بوده جذب کند؟ با آبرو و اعتبار این باشگاه بازی نکنید، حق هوادار استقلال این همه نگرانی نیست. قبلا هم گفتم و باز هم تاکید می کنم اگر نمی توانید برای استقلال کار کنید و قدمی در راه اعتلای این تیم بزرگ بردارید، بروید و اجازه دهید افرادی که می توانند و توانایی دارند به استقلال کمک کنند.

** ایرنا: یعنی اعتقاد دارید تغییرات مدیریتی در استقلال می تواند به بهبود این تیم کمک کند؟
طباطبایی: همه می گویند افتخاری از استقلال دیر رفت و اگر زودتر می رفت شرایط این تیم بهتر می شد اما جالب است بدانید مشکلات مدیریتی استقلال درست که نشده هیچ، حتی بدتر هم شده است. قبلا گفتم، الان هم می گویم این مدیران همان هایی هستند که در ضعف مدیریتی استقلال در فصل قبل سهیم بودند و الان متاسفانه همه چیز را گردن مدیران قبلی می اندازند.
شما الان چه کار کرده اید؟ در مدیریت خیلی راحت است که مشکلات را گردن مدیران قبلی انداخت و از آنها انتقاد کرد. مدیران قبلی نیستند و می توان بر علیه آنها مصاحبه کرد. الان وقتی در مسند کار هستید و روی صندلی مدیریت حضور دارید، انتقاد کنید و بگویید مشکلات کجاست؟ حرف زدن از افرادی که هستند، درست است. حرف من همان حرفی است که همیشه زده ام. اگر نمی توانید کاری برای استقلال بکنید، بروید. حداقل با رفتن شما خاطره ای خوش از خودتان در اذهان عمومی باقی بگذارید.
استقلال به تغییر و تحولات اساسی در سطح مدیریت نیاز دارد. تیمی که در اوج بود، ببینید الان به چه شرایطی افتاده است که همه هواداران نگران آینده این تیم هستند. مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید فکری اساسی به حال این تیم کنند تا با تصمیمات خود به اوضاع این تیم پرطرفدار سرو سامان دهند. این ایرادات به مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز وارد است و باید اقدامات لازم را انجام دهند.

** ایرنا: استقلال برای برگزاری اردوی تدارکاتی راهی کشور ترکیه شده است و خیلی ها از این موضوع انتقاد می کنند؟
طباطبایی: آقایان برای عقد قرارداد اردوی تدارکاتی به کشور قطر سفر می کنند اما به یک باره استقلال از ترکیه سر در می آورد. در این باره اخبار ضد و نقیضی به گوش می رسد. یک بار می گویند پول نداشتیم، بعد اعلام می کنند بازیکنان اعتصاب کردند. الان وقت برپایی اردو در ترکیه نیست. اصولا تیم ها در تابستان به ترکیه می روند و در زمستان اگر قرار بر اردوی خارجی باشد، این اردو را در کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار می کنند. شرایط آب و هوایی ترکیه بهتر از ایران نیست و در هوای سرد آنجا نمی توان به اهداف مد نظر دست پیدا کرد. مسئولین استقلال که از اردو در قطر و توافق صحبت می کردند چه طور به یکباره ترکیه را جایگزین کردند؟ خیلی راحت می گویند کمپ آنتالیا از همه کمپ های دنیا بهتراست. حداقل این حرف ها را نزنید، همه به خوبی می داننند کمپ اسپایر قطر با اختلاف بهترین کمپ دنیاست و هر ساله بهترین تیم های دنیا برای برپایی اردوی تدارکاتی راهی این کمپ می شوند. این اتفاقات برای تیم بزرگ استقلال خوب نیست.

** ایرنا: بازیکنان استقلال در اتحادی مجازی مدیران استقلال را دروغگو خطاب کردند، این رفتار درست بود؟
طباطبایی: برخی اوقات دلم برای بازیکنان استقلال می سوزد. هر زمانی که کم و کاستی در باشگاه وجود داشته باشد، بازیکنان مقصر شناخته می شوند. آن روزهایی که استقلال در نیم فصل اول نتیجه نگرفت و اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال جلسه برگزار می کنند و پس از پایان نشست خود بازیکنان را مقصر و هر کدامشان را 20 درصد جریمه می کنند، باید فکر چنین روزی را می کردند. آن جریمه یعنی مدیریت باشگاه کوچک ترین نقشی در عدم موفقیت استقلال ندارد و فقط بازیکن مقصر است. این اتفاق بازیکن را رودروی هواداران قرار می دهد. واقعا معلوم نیست از این پس بازیکن و مدیریت با چه رویی می خواهند به صورت هم نگاه کنند. حالا بازیکنان نیز ضعف های مدیریت را نشان دادند.

** ایرنا: مدیران استقلال به موفقیت و حتی قهرمانی استقلال در نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر امیدواری زیادی دارند. این اتفاق می افتد؟
طباطبایی: قول دادن راحت است و می توان به سادگی حرف زد. پارسال تیمی داشتیم که در یک قدمی فینال لیگ قهرمانان آسیا بود و با حفظ آن می توانستیم به سادگی در این فصل موفق شویم. آن تیم را حفظ نکردند تا استقلال به راحتی تضعیف شود. الان بزرگ ترین افتخار آقایان این است که نیومایر و الحاجی گرو بدون ضرر از استقلال جدا شدند، آنها پولشان را تا نیم فصل از استقلال گرفتند و بعد رفتند. از آقایان می خواهم ضرر را برای ما معنا کنند تا ما نیز متوجه معنای آن شویم. اینکه استقلال در عرض کمتر از یک ماه 3 جام را از دست داد، ضرر نیست؟ اینکه هواداران استقلال ناراحت و سرافکنده می شوند، ضرر نیست؟

** ایرنا: نظرتان درباره وینفرد شفر چیست؟
طباطبایی: شفر مربی بدی نیست. اگرچه به او نقد وارد است و نقد امری طبیعی است اما یک مربی برای موفقیت باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشد. او در مجموع مربی خوبی است اما بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال نیست.

** ایرنا: سرپرست باشگاه استقلال گفته است شفر رزومه‌دارترین مربی‌ای است که در استقلال سرمربیگری کرده است.
طباطبایی: وقتی آقایان نمی دانند هادی طباطبایی چند سال در استقلال بازی کرده است، دیگر چه توقعی می توان داشت.

** ایرنا: استقلال در نیم فصل دوم موفق می شود؟
طباطبایی: از صمیم قلب امیدوارم این اتفاق رخ دهد. اگر حرفی بر زبان می آورم برای این است که دلم برای تیم محبوبم می سوزد. موفقیت و سربلندی استقلال باعث خوشحالی من است.
ورزشی**م.ت**9118**9129

کلید واژه