رئیس فیفا درگذشت دانایی فر را تسلیت گفت

ساعت 17:22 چهار شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷

تهران - ایرنا - جیوانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با ارسال پیامی، درگذشت ایرج دانایی فر ملی پوش دهه 40 و 50 ایران و زننده اولین گل تیم ملی کشورمان در جام جهانی را تسلیت گفت.

به گزارش سازمان لیگ به نقل از سایت ایرنا به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فدراسیون فوتبال، در پیام رئیس فیفا آمده است: تسلیت عمیق اینجانب در خصوص خبر فوت بازیکن بین المللی پیشین فوتبال ایران، ایرج دانایی فرد را پذیرا باشید.
ایرج دانایی فرد در طول دوران بازی اش، 17 بازی ملی را بین سال های 1977 تا 1980 برای ایران انجام داد و عضو تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1978 آرژانتین بود. در این رقابت ها بود که وی در مقابل اسکاتلند گلزنی کرد که به عنوان اولین گل ایران در جام های جهانی ثبت شد.
مرحوم دانایی فرد در سطح باشگاهی نیز، با بازی در تیم های تاج، عقاب تهران، پاس و تولسا راف نکس آمریکا در یادها خواهد ماند.
اینفانتینو همچنین در پیام خود آورده است: از طرف جامعه بین المللی فوتبال به فدراسیون فوتبال ایران و به خصوص خانواده او، دوستان و عزیزانش تسلیت عرض می کنم.
امیدواریم عرض تسلیت و حمایت ما در این لحظه غم انگیز به نحوی کمکی کوچک در تسلی خاطر و کسب آرامش شود.
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین حضور خود در جام جهانی آرژانتین، با 2 شکست برابر تیم های هلند و پرو و تساوی برای اسکاتلند از دور رقابت ها کنار رفت اما درخشش دانایی فرد در این جام موجب شد تا وی به همراه «آندارنیک اسکندریان» دیگر ملی پوش ایرانی در قالب تیم منتخب جهان در سال 1978 در بازی خداحافظی «پله» اسطوره فوتبال برزیل حضور پیدا کنند.
وی 21 آذر ماه 97 به دلیل عارضه کبدی در سن 67 سالگی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.
ورزشی**9029**1597

کلید واژه