ماجد الخلیفی: ترجیح قطر میزبانی جام جهانی با شرکت ۳۲ تیم است

ساعت 09:47 چهار شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷

ماجد الخلیفی، پیشکسوت فوتبال قطر مخالفت خود را با ۴۸ تیمی‌شدن جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور ابراز کرد.

aa

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از شبکه تلویزیونی بین اسپورت، ماجد الخلیفی در واکنش به مطالعه امکان‌سنجی  مشارکت 48 تیم در جام جهانی 2022  که توسط کارگروه ویژه فیفا صورت می‌گیرد اظهار داشت: برای جام جهانی 2018 روسیه نیز بحث 48 تیمی‌شدن مطرح بود و این بحث‌ها درباره قطر نیز به عنوان میزبان جام جهانی 2022 هنوز ادامه دارد. ما ترجیح می‌دهیم تا این رقابت‌ها با شرکت 32 تیم برگزار شوند زیرا پیشنهاد قطر برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 فوتبال به همین تعداد ارائه شده بود.

فیفا در نشست اخیر جهانی دوحه اعلام کرد که تصمیم نهایی درباره 32 یا 48 تیمی‌بودن جام جهانی 2022 قطر در نشست ماه مارس در آمریکا اتخاذ خواهد شد. هم‌اکنون کارگروه ویژه‌ای در حال بررسی همه‌جانبه برگزاری احتمالی این رقابت‌ها با شرکت 48 تیم هستند.

ماجد الخلیفی درباره روند آماده‌سازی قطر برای میزبانی از جام جهانی 2022 نیز خاطرنشان کرد: همه در نشست اخیر فیفا در دوحه دیدند و شنیدند که جانی اینفانتینو، رئیس این نهاد چه اظهاراتی داشتند. طبق گفته‌های او آماده‌سازی قطر برای میزبانی از جام جهانی 2022 به خوبی پیش‌ می‌رود و محاصره قطر توسط همسایگانش هیچ تاثیری روی کارها نداشت. اینفانتینو نیز ایمان دارد که تمام ورزشگاه‌های این رقابت‌ها تا سال 2020 مهیای بهره‌برداری خواهند شد که پیش از این در هیچ‌یک از جام‌های جهانی سابقه ندارد که 2 سال پیش از آغاز رقابت‌ها چنین اتفاقی رخ دهد. جام جهانی 2022 برای قطر علاوه بر توسعه ورزشی فوایدی نیز برای بخش‌های گردشگری و اقتصاد خواهد داشت.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه