ایران در سید اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲/ احتمال رویارویی با کره جنوبی، استرالیا و عربستان

ساعت 10:05 چهار شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله بعدی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در سید یک قرار دارد و احتمال تقابلش با کره‌جنوبی، استرالیا و عربستان وجود دارد.

aa

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، چهره 12 تیم راه‌یافته به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا مشخص شدند. تیم‌های ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، عربستان، امارات، سوریه، چین، عراق، عمان، ویتنام و لبنان تیم‌هایی هستند که راهی مرحله بعدی شدند و باید در دو گروه شش تیمی برای صعود به جام جهانی و کسب چهار سهمیه مستقیم و نیم سهمیه در پلی‌آف به رقابت بپردازند.

قرعه‌کشی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی پنجشنبه، 25 ژوئن (3 تیر ماه) برگزار خواهد شد که سیدبندی تیم‌ها در این قرعه‌کشی طبق رنکینگ فیفا خواهد بود. با توجه به آخرین رنکینگ فیفا نیز ایران در سید اول این قرعه‌کشی قرار دارد. در زیر سیدبندی تیم‌ها را به ترتیب رنکینگ آنها مشاهده می‌کنید:

سید یک: ژاپن و ایران
سید دو: کره جنوبی و استرالیا
سید سه: عربستان و عراق
سید چهار: امارات و چین
سید پنج: سوریه و عمان
سید شش: ویتنام و لبنان

به این ترتیب تیم ملی فوتبال کشورمان با ژاپن همگروه نخواهد شد، اما احتمال رویارویی با سه قدرت دیگر آسیا یعنی کره جنوبی، استرالیا و عربستان وجود دارد. همگروهی همزمان با یکی از تیم‌های کره جنوبی یا استرالیا و عربستان نیز می‌تواند سخت‌ترین قرعه برای هر کدام از تیم‌های ایران یا ژاپن باشد که در سید اول قرار دارد.

ایده‌آل‌ترین قرعه برای تیم ایران با توجه به قدرت فعلی تیم‌های آسیایی می‌تواند استرالیا، عراق، چین، عمان و لبنان باشد که در این صورت باید منتظر رویارویی دراگان اسکوچیچ و برانکو ایوانکوویچ نیز باشیم. همچنین سخت‌ترین قرعه را حضور تیم‌هایی چون کره جنوبی، عربستان، امارات، سوریه و ویتنام تشکیل خواهند داد که قدرت خود را در مرحله نخست انتخابی جام جهانی نیز نشان دادند.

باید دید 9 روز دیگر، چه سرنوشتی در انتظار تیم ملی فوتبال کشورمان خواهد بود و ملی‌پوشان کشورمان در مرحله بعدی با چه تیم‌هایی روبه‌رو می‌شوند. طبق اخبار منتشر شده نیز به احتمال فراوان مرحله بعدی انتخابی جام جهانی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و ریسک بالای سفرهای پرتعداد و البته فرصت کم باقیمانده تا جام جهانی، به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. حال اینکه این مسابقات به چه صورت و به میزبانی کدام کشور یا کشورها باشد، باید منتظر تصمیم مشترک AFC و فیفا باشیم.

انتهای پیام/

aa

کلید واژه