انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲| ایران - عراق؛ دومین طلسم را هم بشکن

ساعت 08:40 سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین بازی خود در مرحله نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دیداری سرنوشت‌ساز به مصاف عراق می‌رود.

aa

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آخرین قدم تیم ملی در مرحله نخست انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیای 2023 چین؛ قدمی طلسم شده برای فوتبال ایران از 10 سال پیش تا به حال؛ تقابل با تیمی سختکوش و شبیه به خودمان که در دور رفت نیز شکستی تلخ را به ایران تحمیل کرد. شکست 2 بر یک مقابل عراق در دور رفت که در ثانیه‌های پایانی بازی رقم خورد و حالا تیم ایران برای جبران آن نتیجه راهی منامه شده است. دیداری که سرنوشت فوتبال ایران را تغییر خواهد داد و این بازی آخرین قدم در این مرحله است.

پس از برگزاری دور رفت که عراق خودش را 11 امتیازی و بحرین را 9 امتیازی کرد، بسیاری برای تیم ایران شانسی قائل نبودند که بتواند با کسب 6 امتیاز از دور رفت، در دور برگشت امتیازهای از دست رفته را جبران کند، البته که می‌شد پیروزی مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج را پیش‌بینی کرد اما سد سخت مقابل بحرین و عراق بود. وقتی هم که میزبانی بازی‌های متمرکز به بحرین رسید و کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را از ایران گرفت، شرایط به لحاظ روحی و روانی سخت‌تر شد.

بحرین همیشه حریفی چغر برای ایران بوده و به اصطلاح گربه سیاه تیم ملی محسوب می‌شده است؛ به خصوص در خانه که هیچ‌گاه مقابل ایران شکست نخورده بود و همین مسئله فشار روانی را روی بازیکنان تیم ملی بیشتر می‌کرد. خط و نشان بحرینی‌ها پیش از دیدار با ایران و برتری 8 گله مقابل کامبوج نیز آمادگی این تیم را به رخ می‌کشید اما تیم ملی فوتبال کشورمان با 3 گل از سد بحرین عبور کرد تا علاوه بر طلسم‌شکنی از این تیم در جدول رده‌بندی عبور کند. حالا نوبت دیدار با عراق است و طلسمی دیگر. طلسمی که در 10 سال اخیر شکسته نشده و آن هم پیروزی در بازی رسمی مقابل این تیم است.

آخرین شکست عراق مقابل ایران به جام ملت‌های آسیا 2011 قطر باز می‌گردد که تیم ملی در مرحله گروهی با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست داد. آن زمان افشین قطبی هدایت ایران را به عهده داشت و تیم ملی را تا مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها نیز پیش برد. پس از آن عراقی‌ها انتقام شکست خود را در جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا گرفتند که پس از تساوی 3 - 3 در 120 دقیقه، در پنالتی‌ها ایران را در مرحله یک چهارم نهایی حذف کردند. دیداری که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را به عهده داشت و پس از آن نیز در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات در مرحله گروهی با عراق روبرو شد و باز هم نتوانست طلسم این تیم را بشکند. دیدار رفت دو تیم هم که با پیروزی عراق به پایان رسید تا شکست‌ناپذیری این تیم مقابل ایران 10 ساله شود و حالا ملی‌پوشان ایران به دنبال شکستن این طلسم هستند.

دراگان اسکوچیچ و شاگردانش پس از عبور از طلسم بحرین به این خودباوری و اعتماد به نفس رسیده‌اند که می‌توانند عراق را هم شکست بدهند تا در شرایطی که بسیاری باور نداشتند، ایران با چهار پیروزی در دور برگشت به عنوان تیم نخست از گروه C به مرحله بعدی صعود کند. صعودی که شاید این روزها بتواند امید را به فوتبال ایران بازگرداند تا پس از تیره‌روزی‌های حضور مارک ویلموتس، روزهای روشن به فوتبال ایران سلام کند، البته که دیدار با عراق پایان مسیر فوتبال ایران و رسیدن به جام جهانی نیست اما شرایطی که پیش آمده بود، صعود از این مرحله را هم تبدیل به موفقیتی بزرگ در این مقطع زمانی می‌کند. چرا که همه آگاه هستند که ظرفیت فوتبال ایران با سابقه و تاریخی که دارد، کمتر از قهرمانی در آسیا و موفقیت در جام جهانی نیست و این اتفاق باید تبدیل به هدف اصلی برای تیم ملی شود.

با این حال در این روزهای سخت فوتبال ایران، ملی‌پوشان کشورمان با هدایت سرمربی کروات برای دومین طلسم‌شکنی یورش خواهند برد تا با پیروزی مقابل عراق صعود خود را به عنوان تیم نخست گروه C رقم بزنند. باخت در این دیدار با توجه به شرایط سایر گروه‌ها می‌تواند منجر به حذف تیم ملی ایران شود و تساوی هم کار صعود را به اما و اگر می‌کشد. اتفاقی که هیچ‌کدام از هواداران فوتبال ایران انتظار آن را ندارند و می‌خواهند موفقیت تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر را تماشا کنند. پس، هواداران تیم ملی ایران از ساعت 21 امشب (سه‌شنبه) با امید، 90 دقیقه تلاش ملی‌پوشان ایران را مقابل عراق تماشا خواهند کرد تا صعود شیرینی را تجربه کنند. صعودی که می‌تواند در ادامه سرنوشتی چهار ساله برای فوتبال ایران را رقم بزند.

برنامه دیدارهای پایانی گروه C به شرح زیر است:

سه‌شنبه، 25 خرداد
ایران - عراق، ساعت 21، ورزشگاه شیخ علی بن محمد آل خلیفه (المحرق)
بحرین - هنگ‌کنگ، ساعت 21، ورزشگاه ملی بحرین

جدول گروه C به شرح زیر است:

تیم ملی فوتبال ایران , دراگان اسکوچیچ , تیم ملی فوتبال عراق , جام جهانی 2022 قطر ,

انتهای پیام/

aa

کلید واژه