گل محمدی: فوتبال در دوران کرونا به مردم کمک کرد

ساعت 13:56 سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹

سرمربی پرسپولیس گفت: باید در کار دفاعی تمرکز لازم را داشته باشیم و لطمه نخوریم. امیدوارم بازی جوانمردانه را شاهد باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر استقلال در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: قبل از اینکه صحبت‌هایم را شروع کنم ایام محرم را تسلیت می‌گویم. باید از همه پزشکان و پرستاران به خاطر اینکه مدافعان سلامت جامعه ما هستند، خسته نباشید می‌گویم. خوشحالم از اینکه فوتبال توانسته بخشی از شادابی جامعه باشد و دغدغه شیوع ویروس کرونا را کم کند. فوتبال کمک خوبی به مردم ایران کرده تا بخشی از مشکلات را فراموش کنند. 


وی افزود: شهرآورد همیشه حساس بوده و در هر مقطعی یک بازی حیثیتی برای هر دو تیم است. در این مسابقه تیمی که بتواند از موقعیت هایش به موقع استفاده کند و تمرکزش روی موضوعات فنی باشد، برنده میدان خواهد بود. پرسپولیس آمادگی لازم را از هر نظر دارد و شرایط خیلی خوبی داریم. از اوضاع تیم راضی هستم و در شرایط ایده‌آل هستیم و امیدوارم تمرکز خوبی در طول مسابقه داشته باشیم.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: استقلال تیم خوبی است و خط حمله قوی دارد. باید در کار دفاعی تمرکز لازم را داشته باشیم و لطمه نخوریم. امیدوارم بازی جوانمردانه را شاهد باشیم.


وی در خصوص تغییرات مکرر داور بازی تاکید کرد: اتفاقاتی که رخ داد برای فوتبال ما خوب نبود. هر ۳ داوری که نامشان برای قضاوت این بازی مطرح شد، داوران خوبی بودند. خودمان با دستان خودمان شان و شخصیت داوران را زیر سوال می‌بریم. داوران از هر نظر شرایط سختی دارند و جای تاسف بود که چنین اتفاقاتی قبل از شهرآورد افتاد. اینکه کمیته داوران از انتخاب داور اطلاعی نداشته باشد ما را نگران می‌کند و اینکه چرا باید داور را از جای دیگری انتخاب کننند. برای پیام حیدری آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم ستاره شهرآورد فردا او باشد.


گل‌محمدی در مورد غیبت هواداران تصریح کرد: حسرت حضور هواداران را چند ماهی است که می خوریم. بازی‌های خیلی خوبی را ارائه دادیم و نتایج خوبی کسب کردیم. دوست داشتیم این شادی ها را با هواداران قسمت می کردیم. این دربی بدون هواداران شاید هیجان خودش را نداشته باشد. از هواداران می‌خواهیم برای ما دعا کنند و امیدوارم هر چه زودتر کرونا نابود شود تا هوادارانمان را ببینیم.


وی در مورد اینکه خواستار لغو این شهراورد شده بود، اظهار داشت: متاسفانه برنامه ریزی فدراسیون و سازمان لیگ به نحوی بود که به نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان توجهی نشد. این تیم ها نیاز به استراحت دارند. ۳ ماه بدون توقف تمرین و بازی کردیم و لیگ فرسایشی را پشت سر گذاشتیم. تیم نیاز به استراحت، بازی تدارکاتی، نقل و انتقال و زمان برای هماهنگی نفرات جدید برای لیگ قهرمانان دارد اما این زمان با انجام جام حذفی از تیم ها گرفته می شود. اگر برنامه‌ریزی به نحوی بود که نمایندگان ایران فرصت بیشتری داشتند، بهتر بود. زمان آماده‌سازی از ما گرفته شده و این موضوع کار باشگاه‌ها را واقعا سخت کرده است. امیدوارم این مشکلات به حداقل برسد. امیدوارم در آسیا هم نتایج خوبی بگیریم.


سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا این شهرآورد در ۹۰ دقیقه خاتمه می‌یابد، گفت: اینکه بازیکنان در چه شرایط روحی و روانی هستند و عملکرد آنها در چه حدی باشد بستگی دارد موقعیت های خوبیدر طول بازی برای ما رخ خواهد داد و امیدوارم بتوانیم در ۹۰ دقیقه تیم پیروز بازی باشیم.


وی در مورد تقابل تیمش با دیاباته آقای گل لیگ برتر اظهار داشت: از نظر فردی مدافعان خوبی داریم و بهترین‌های لیگ مدافعان ما هستند. اگر غیر از این بود تیم در این چند سال قهرمان نمی‌شد. لازمه قهرمانی دفاع مستحکم است. فقط دیاباته در خط حمله استقلال نیست. قایدی و مطهری هم خطرناک هستند و باید روی همه آنها تمرکز کنیم


گل‌محمدی گفت: همه بازیکنان ما شرایط خوبی دارند و بهترین تیم ایران هستیم. ما در لیگ قهرمان شدیم و برای دفاع از جامی که پارسشال گرفتیم در جام حذفی هم می‌جنگیم.


وی تصریح کرد: ما قهرمان لیگ هستیم و سال قبل هم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد. در شهرآورد هم برای دفاع از عنوان قهرمانی‌مان می‌جنگیم.