زمان انتشار: ۰۰:۳۳ چهار شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵
اسپانسر مردمی تیم ملی فوتبال

اسپانسر مردمی تیم ملی فوتبال

گزارش اختصاصی «دنیای اقتصاد» از ریز و درشت سامانه پیامكی 9090 .

به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ از دنیای اقتصاد، مدت‌ها است که سامانه پیامکی 9090 به پل ارتباطی مردم و تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شده است. علاقه‌مندان با عضویت در این سامانه می‌توانند به مبلغ دلخواه به تیم ملی کمک کنند. تا امروز اطلاعات دقیق‌تری در مورد جزئیات کار این سامانه وجود نداشت. حالا اما برای اولین بار این پروژه زیر ذره‌بین «دنیای اقتصاد» رفته و ابعاد آن روشن شده است؛ جزئیاتی مثل اینکه بین یک‌ونیم تا سه میلیون نفر از این طریق از تیم ملی حمایت می‌کنند و رقم کمک آنها سالانه حدود 14 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

 

دنیای اقتصاد- رضا خدادادی: فدراسیون فوتبال و به تبع آن تیم‌ملی با مشکلات ریز و درشت در فراهم کردن امکانات حداقلی برای خود مواجه بوده است و به همین سبب این موضوع همیشه محل بحث و چالش وگلایه‌های بسیار بوده است. اتفاقی که بعضا صدای سرمربی تیم‌ملی را هم در آورده است. این وسط شرکتی که پیش از این نقش همکار تجاری برخی باشگاه‌های فوتبال و فدراسیون‌های ورزشی را هم داشت باطرح سامانه هواداری پیامکی پا پیش گذاشت تا در وانفسای مشکلات مالی، هواداران تیم‌ملی امکان حمایت از تیمشان را یافته و بخشی از این مشکلات را مرتفع کنند. «دنیای اقتصاد» که پیش از این سراغ سامانه هواداری سه باشگاه استقلال و پرسپولیس و تراکتور هم رفته بود این بار زمینه گفت‌وگو با مدیرسامانه 9090 حامی تیم‌ملی را فراهم کرد تاهواداران تیم ملی برای اولین بار از زبان «جامه بزرگ» مدیر خدمات ارزش افزوده شرکت فناپ به‌صورت روشن و شفاف در جریان دخل و خرج‌های این سامانه و البته نحوه تقسیم مشارکتشان در حمایت از تیم‌ملی قرار گیرند. اتفاقی که شاید بیش از گذشته ایشان را به حمایت از تیم ملی ترغیب کند.

 

شروع كار شما با تیم‌ملی فوتبال و چند تیم‌ملی دیگر به چه شكل بوده و چه احساس نیازی باعث شد سامانه‌ای برای تیم‌های ملی به راه بیفتد؛ چون شاید این علاقه مثل باشگاه‌ها از سوی مردم وجود نداشته باشد، چراكه ممكن است نظرشان این باشد كه دولت باید از تیم‌ملی حمایت كند.

متاسفانه شرایط در ورزش ما طوری است كه تیم‌ها نمی‌توانند از برند خودشان بهره برداری کامل تجاری داشته باشند. باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس و حتی تیم‌ملی همین مشكل را دارند. شما نگاه كنید ساده‌ترین موضوع، فروش یك پیراهن است اما می‌بینید لباس‌های تقلبی به راحتی در نقاط مختلف كشور فروخته می‌شود. باشگاه‌ها سه جریان درآمدزایی جدی دارند. یكی درآمدهای تجاری است كه به برند، تبلیغات و نقل و انتقالات بازیکنان برمی‌گردد مثل فروش لباس و...، دیگری بلیت‌فروشی یا درآمدهای حاصل از روز بازی كه خیلی از باشگاه‌های ما از آن به‌خاطر نداشتن استادیوم و هوادار محروم هستند و سوم مساله حق پخش که به خوبی می‌دانید تحقق پیدا نمی‌کند. ما همكاری‌مان را در سال 90 با باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال شروع كردیم. در ابتدا در پرسپولیس بود كه باشگاه هواداران راه‌اندازی شد. برای اولین‌بار یك پرتال رسمی برای باشگاه پرسپولیس راه‌اندازی شد كه روی آن انواع خدمات الکترونیکی نظیر کارت هواداری، فروشگاه اینترنتی، بازی آنلاین، رادیو اینترنتی و دیگر سرویس‌ها وجود داشت. در كنار آن ما آمدیم خدمات ارزش افزوده مثل موبایل را راه‌اندازی كردیم.

در ادامه با همكاری باشگاه استقلال یك پروژه راه‌اندازی كردیم با مجموعه ایرانسل به‌عنوان رالی هواداران كه مردم عضو باشگاه هواداری تیم خودشان می‌شدند و به‌جای اینكه حق پرداخت عضویت ماهانه داشته باشند آن را به‌صورت روزانه پرداخت می‌كردند. قبلا اگر یك خبر برای هواداران ارسال می‌شد و درآمدی داشتند حدود ماهی 10 تا 20 میلیون تومان بود كه بین شركت واسط، اپراتور و باشگاه تقسیم می‌شد و چیزی برای باشگاه نمی‌ماند. منتهی این پروژه كه راه افتاد فضا عوض شد و مردم به راحتی توانستند این پرداخت‌ها را انجام دهند و در كنار آن قرعه‌كشی و جوایز هم وجود داشت. آن موقع ما احتیاج به رسانه داشتیم. با صداوسیما مساله داشتیم و خیلی از این پروژه حمایت نمی‌كرد و ما به سمت تبلیغات محیطی رفتیم و از این فضا استفاده كردیم برای معرفی سرویس و خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شد. حداقل 10 و در ماه‌هایی 100 برابر بیشتر از درآمدی به‌دست آمد كه باشگاه‌ها پیش‌تر یك سرویس خبری پیامکی داشتند و از این سرویس هواداری درآمد پیدا كردند.

آن موقع یک تحول در فضای اقتصادی فوتبال رخ داد. همه گفتند اگر می‌شود از سرویس اس‌ام‌اس یك باشگاه ماهی 200 تا 300 میلیون درآمد داشت پس ببینید سایر ظرفیت‌های تجاری فوتبال چقدر عظیم است! این ظرفیت پنهان برند باشگاه‌ها و فوتبال آنجا خودش را نشان داد. یادم هست همان سالی كه رالی هواداران را راه‌اندازی كردیم، هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دچار تغییرات مدیریتی شدند و تیم‌های مدیریتی جدیدی با اسپانسر جدید روی کار آمدند. آن موقع عدد و ارقام فضایی شده بود. یك نفر از 100 میلیارد و یك نفر از 150 میلیارد صحبت می‌كرد. آن موقع این پروژه به دلایلی با ایرانسل جلو نرفت و آنها تمایلی به ادامه کار به آن شکل نداشتند.

بعد چطور شد كه سراغ تیم‌ملی رفتید؟ خصوصا که در تیم‌ملی فضای هواداری مثل باشگاه داغ نیست.

این مساله همزمان شد با زمستان همان سال كه فدراسیون فوتبال مشكل اسپانسر داشت و دولت نمی‌توانست خیلی زیاد منابع مالی تزریق كند. آقای كی‌روش قهر كرده بود، اردوی آفریقای جنوبی لغو شده بود و همه چیز داشت نابود می‌شد. آن موقع پیش آقای كفاشیان رئیس وقت فدراسیون رفتیم و گفتیم چنین طرحی و چنین تجربه‌ موفقی را برای باشگاه‌ها داشته‌ایم. گفتیم بیایید و همین تجربه موفق را با همراه اول در مورد تیم‌ملی به كار بگیرید. انصافا همراه اول هم همکاری و همراهی بسیار خوبی کرد. خود ما هم پیش‌بینی‌مان همین بود كه این مساله نمی‌تواند توفیقی كه در باشگاه‌ها داشت را در تیم‌ملی داشته باشد. خب بالاخره باشگاه‌ها هر هفته بازی دارند و شاید تیم‌ملی در سال 7، 8 بازی داشته و احساس تعلقی كه به باشگاه‌ها وجود دارد به تیم‌ملی وجود نداشته باشد. تلقی‌ای كه مردم داشتند این بود كه دولت باید هزینه‌های تیم‌ملی را تامین كند. به هرحال كار را شروع كردیم. قرارداد سال اول ما 7 میلیارد تومان بود كه واقعا تلقی دوستان این بود كه شاید نصف این عدد هم محقق نشود. ما یك كف 7 میلیاردی تضمین كردیم به علاوه یك بخش از درآمد اضافی بر این عدد كه بین دو مجموعه تقسیم شود.

خوشبختانه همان سال جام‌جهانی ما دو برابر عددی كه تعهد كرده بودیم به فدراسیون تزریق كردیم و اثبات شد این پروژه جواب می‌دهد. در واقع ما خلأ دو چیز را پر كردیم؛ یكی بحث پرداخت الكترونیكی‌ آسان و یک مرحله‌ای در كشور و تسهیل آن از طریق این سیستم‌های پیامكی و دوم خلأ جریان درآمدی باشگاه‌ها و تیم‌ملی و فدراسیون. وقتی فدراسیون نمی‌تواند از محل پخش تلویزیونی و سایر فرصت‌های تجاری درآمد داشته باشد و دولت هم حمایتی نمی‌كند مردم كمك می‌كنند. به تعبیری این را می‌توان یك جلوه اقتصاد مشارکتی دانست. اوایل كه سرویس راه افتاده بود خیلی از مردم آشنایی نداشتند و حتی یك عده در برابر راه‌اندازی آن مقاومت می‌کردند. آن موقع یك جنجال هم به‌وجود آمد كه چرا پیامك 14 تومان به قیمت 50 یا 100 تومان به دست مردم می‌رسد. درحالی‌که اساسا این پیامک‌ها بستری برای جمع‌آوری حمایت‌های مردمی بود. این اتفاق در همه جای دنیا وجود دارد كه هواداران از باشگاه‌های خود حمایت می‌كنند. در آلمان ما مورد داریم باشگاه دسته سومی برای اینكه به یك دسته بالاتر صعود كند احتیاج به استادیوم 10هزار نفری داشت. از طریق مردم خودش این كار را كرد و مردم آن شهر بعد از ساعت كاری می‌آمدند و برای ساختن این استادیوم به‌صورت رایگان كارگری می‌كردند تا این استادیوم ساخته شد. این بحث جمع‌آوری آبونمان هواداری باشگاه‌ هواداران یك روند جدی است و این خلأ را پر كردیم. خوشبختانه سال اول درآمدها مطلوب و دور از انتظار دوستان بود. قرارداد ما تا پایان جام‌جهانی 2018 تمدید شد و ما هر سال همین كار را ادامه می‌دهیم.

اصل خواست ما شفاف‌سازی این مساله است. چه تعداد مشترك در این سرویس وجود دارد و نحوه تقسیم درآمدها چطور است؟ مردمی كه به تیم‌ملی خود كمك می‌كنند، باید این حق را داشته باشند كه از این شرایط آگاه شوند.

تعداد اعضای هواداران باشگاه ملی عدد ثابتی نیست. ما ایام جام‌جهانی 2014 یك عدد داشتیم و بعد از آن ریزش داشتیم و در ماه‌های اخیر و بعد از بردهای تیم ملی این عدد افزایش داشته است. ما یك سرویس نداریم و هفت، هشت سرویس داریم كه بعضی‌ها عضو یكی از آنها و شاید همه باشند. اما بیشترین عضویت در حدود 3 میلیون نفر و در كمترین حالت یك میلیون و 700 هزار نفر بوده است. این آمار با توجه به رویدادهای تیم‌ملی در نوسان بوده است.

کف و سقف کمک هواداران چقدر است؟

سرویس ‌معمول عضویت روزانه 200 تومان است. البته در ابتدا 100 تومانی بود و بعد مبلغ طی این سال‌ها اضافه شد. در سرویس جاری در یك ماه عدد ناخالص پرداختی هر هوادار می‌شود 6 هزار تومان. ما یك سیستم حمایت دفعتی هم داریم؛ به این ترتیب كه می‌گوییم اگر می‌خواهی امتیازت بیشتر شود و مبلغ حمایتت را افزایش دهی، اس‌ام‌اس دو هزار تومانی، هزار تومانی یا 500 تومانی بزن. این پیامك، ماهانه و روزانه نیست و اگر دلت بخواهد این كار را انجام می‌دهی. عضویت نیست كه وقتی عضو سرویس شدی هر روز پرداخت مستمر انجام شود. البته همان 6 هزار تومان آبونمان ماهانه هم كه یكسری دوستان از جمله صداوسیما حساب و كتاب می‌كنند و به یك عدد میلیاردی می‌رسند، عددی نیست كه به‌صورت خالص به باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال برسد.

یعنی اگر بخواهیم این عدد را در ماه پیدا كنیم، این 6 هزار تومان را باید در تعداد اعضا ضرب كنیم؛ به این ترتیب ماهانه حداقل 10میلیارد تومان درآمد سامانه مزبور درماه خواهد بود. این‌طور نیست؟

بله اما این عدد محقق نمی‌شود. خیلی از مشتركان كه عضو این سیستم می‌شوند خط تلفن اعتباری دارند و در لحظه دریافت پیامک اعتبار کافی ندارند. یا گوشی آنها درلحظه دریافت خاموش است، یا در دسترس نیست یا بعضا مشكل ارسال پیام پیش می‌آید و بنابراین خالص دریافتی این عدد تبدیل می‌شود به 20 تا 30 درصد مبلغ اولیه و ریزش زیادی دارد. در واقع به‌دلیل عدم امکان ایجاد یک فرآیند پرداخت مستمر پایدار، مطمئن و ساده، از بستر اس‌ام‌اس با همه مشکلات و پیچیدگی‌هایش استفاده می‌کنیم.

از نظر سخت‌افزاری این امكان وجود ندارد كه وقتی گوشی را روشن كرد یا در دسترس قرار گرفت پیامك برای او ارسال و مبلغ کسر شود؟

پیچیدگی زیادی دارد و امکان آن وجود ندارد. ظرفیت ترافیك شبكه محدود است. نمی‌توانی به یك مشتری یك پیام را ارسال كنی كه یا اعتبار ندارد یا خاموش است، بعد منتظر بمانی و دوباره و دوباره این اتفاق بیفتد.

به این ترتیب این عدد كه می‌توانست عدد درخشانی باشد، به شكل چشمگیری تنزل پیدا می‌كند.

دقیقا همین‌طور است. البته در فضای دیجیتال همه چیز قابل نظارت است. اینكه چه تعداد پیامك ارسال شده و چه تعداد موفق دریافت شده و چه تعداد مشترک شارژ شده است.

بنابراین از عدد کل چیزی که شما برای یک ماه با توجه به تعداد اعضا محاسبه کردید بین 20 تا 30 درصد تحقق می‌یابد. پس چرا مثل 3090 این امكان را برای مخاطبان قرار نمی‌دهید كه از همان ابتدا یك عدد را انتخاب كنند مثل عدد كف 6 هزار تومان و پیامك از حساب آنها كم شود و خودشان بتوانند شارژ را بیشتر كنند.

برای ما هم به همین صورت است. با این حال خیلی از مشتریان اعتباری نمی‌دانند چقدر اعتبار دارند؛ پیام را ارسال می‌كنند و پیگیری نمی‌كنند که مبلغ پرداخت شده یا خیر.

نحوه تقسیم كه برای ما موضوع بسیار مهمی است چگونه صورت می‌گیرد؟

از این عدد 10 درصد را اپراتور مخابراتی به‌عنوان اپراتوری كه این بستر را ایجاد كرده است برداشت می‌كند. باقی بین فدراسیون و شركت ما به‌عنوان مجری تقسیم می‌شود که سهم عمده متعلق به فدراسیون است. البته یک کف درآمد هم برای فدراسیون تضمین کردیم که سالانه افزایش می‌یابد.

با چیزی كه ما از 3090 پرسیدیم، به نظر می‌رسد شما سهم خیلی بیشتری برمی‌دارید. چرا؟

من نمی‌دانم آن طرف چقدر شفاف عدد را اعلام كرده‌اند یا عددها به چه صورت تقسیم یا مطرح می‌شود. كل هزینه‌های فنی، عملیاتی و اجرایی برعهده خود ماست. با این حال مسائل دیگری هم وجود دارد. وقتی برای باشگاه‌ها فعالیت می‌كنید آنها هفته‌ای یك بار در لیگ بازی دارند و بازی‌های آسیایی و حذفی را هم اضافه كنید. امکان تبلیغات روی پیراهن در همه مسابقات فراهم است و تیم‌های ملی از این فرصت بی‌بهره‌اند. مشخصا سرویس 3090 همزمان برای سه باشگاه با سه بازی در هفته كار می‌كند و این یعنی ضریب توفیق پروژه چند برابر بیشتر از یك پروژه خواهد بود كه فقط درمورد تیم‌ملی كار می‌كند.

با این حال هرجور حساب و كتاب می‌كنیم عدد باقی‌مانده نهایی در حال كمتر شدن است. آیا تلویزیون هم امكان و امتیاز ویژه‌ای برای تیم‌ملی در نظر گرفته است؟

صداوسیما همراهی می‌کند ولی نه در حد انتظار. رسانه ملی می‌تواند لااقل استودیوی پخش بازی‌های تیم‌ملی را برای معرفی سامانه هواداری در اختیار فدراسیون قرار دهد، اما این اتفاق محقق نمی‌شود. دوستان گروه ورزش در شبکه سه بسیار همدل و همراه هستند ولی معضلات مالی صداوسیما هم یکی دوتا نیست. در ایام جام جهانی قبلی كمك جدی‌تر بود برای مثال هنگام پخش بازی‌های ملی سامانه هواداری زیرنویس می‌شد (البته خیلی محدود) و ما هم برنامه‌ جدی‌تری داشتیم برای مثال تیم برنامه‌سازی كه از شبكه دو به برزیل اعزام شد هزینه برنامه‌سازی آن را ما پرداخت کردیم. به‌خاطر این بود كه یك برنامه جدی هم از طریق تلویزیون داشتیم، اما متاسفانه به‌خاطر حساب و كتاب‌هایی كه واقعی نبود آنها فكر كردند فدراسیون میلیاردی پول در می‌آورد و سر صداوسیما بی‌كلاه باقی‌مانده بنابراین تعرفه‌ها به‌شدت بالا رفت. نسبت به سال 2014 ما تقریبا دو برابر بابت هر برنامه تلویزیونی پرداخت می‌كنیم و به‌رغم اینكه با تلاش‌های آقای تاج و عابدینی هم قرار شد استودیوی پخش را در شرایط بهتری داشته باشیم اما نشد.

اگر به این تلاش بود كه در حق پخش توفیقی داشتیم، اما موضوع این است كه تلویزیون نه تنها بخشی كه وظیفه خودش است را انجام نمی‌دهد بلكه كارهای ابتكاری را هم به مشكل می‌اندازد.

ما با تلویزیون كار می‌كنیم چون چاره‌ای نداریم چون تنها رسانه فراگیر كشورمان صداوسیما است. یك جاهایی یك تسهیلاتی قائل می‌شوند و دربازی تیم‌ملی اولویت حضور در استودیوی پخش را به سامانه تیم‌ملی می‌دهند (البته پس از دریافت وجه مطابق با همان تعرفه ها) و كمك در همین حد است. یا شاید یك جاهایی در حد 10تا 15 درصد تخفیف قائل می‌شوند.

ما رسیدیم به اینكه حدود 2 میلیارد تومان كف درآمد است و قرار است این عدد را 10 درصد اپراتور، بخشی را شما و مابقی را فدراسیون بردارد كه حدود یك میلیارد و خرده‌ای می‌شود. این عددی است كه عدد تبلیغات تلویزیونی را از آن كم نكردیم.

همیشه سعی می‌كنیم تبلیغات و سهم جوایز بیش از 4 تا 5 درصد از درآمد نشود تا دوباره یك كسری جدی نداشته باشیم و مدیریت كردیم.

به این ترتیب رقم خالص باقی‌مانده برای تیم‌ملی می‌شود سالی 13 تا 14 میلیارد تومان كه شاید حقوق كی‌روش هم نشود.

دقیقا همین‌طور است و به همین خاطر تیم‌ملی مشكل دارد و چیزی غیر از این نیست. مشكل این است كه از یك سرویس پیامكی بیش از این هم نمی‌توان انتظار داشت.

خدماتی كه شما می‌دهید به جز قرعه‌كشی به نفراتی كه عضو شده‌اند دیگر چه سرویس‌هایی است؟‌

ما در همان ایام جام‌جهانی بحث تولید مستند و بعد ارائه در قالب دی وی دی را داشتیم كه در بازار عرضه شد و با 70 درصد تخفیف به اعضای باشگاه هواداران دادیم. امسال هم مستندسازی شروع شده و اولین اپیزود آن با عنوان پرواز 2018 به زودی عرضه می‌شود و با مبلغی بسیار كمتر در اختیار هواداران قرار می‌گیرد. بحث اعزام هواداران برتر به همراه تیم در مسابقات برون مرزی داریم. تا قبل از اینكه بحث پیراهن تیم‌ملی یك مقدار دچار اختلاف بشود بحث عرضه البسه با مبلغ ارزان‌تر را داشتیم. فروشگاه الكترونیكی تیم‌ملی آماده است و ما اتفاقا چند روز پیش یك جلسه با آقای ساكت داشتیم كه اگر بحث پیراهن تیم‌ملی نهایی شود ما فروشگاه اقلام هواداری را راه‌اندازی خواهیم كرد كه تخفیفات جدی برای مردم خواهد داشت. رویدادهای استانی با حضور ملی پوشان و پیشکسوتان برای دیدار مردم با آنها از نزدیک برگزار شده و می‌شود. در مسابقات، تجهیز هواداران در داخل و خارج را داشتیم؛ از شال و پرچم تا طرح‌های موزاییكی كه در بازی ایران - قطر و ایران - كره جنوبی انجام گرفت. ضمن اینكه برنامه‌های جانبی دیگری هم داریم. مثل فراخوان طراحی اتوبوس جدید تیم‌ملی كه هواداران طرح بدهند. یا یك جشن ملی داریم كه ان‌شاء‌الله زمستان برگزار می‌شود كه به مناسبت نودمین سالگرد تیم‌ملی می‌خواهیم در حضور هواداران از زحمت‌كشان قدردانی بشود. بحث تجهیز اتوبوس تیم‌ملی است كه البته اخیرا سفارش ساخت اتوبوس بهتری دادیم. ارائه بلیت رایگان مسابقات، ارائه اخبار و محتوای اختصاصی به هواداران عضو سامانه در وب‌سایت تیم‌ملی و... نیز نمونه‌هایی دیگر از این خدمات است.

آیا كسانی را كه بیشترین حمایت را از طریق این سامانه از تیم‌ملی دارند، معرفی می‌كنید؟

ما این كار را كرده ایم. در مناسبت‌های مختلف هم از ایشان تقدیر کردیم. در مسابقه اخیر تیم‌ملی با سوریه در مالزی هم دوستانی كه بیشترین حمایت را داشتند اعزام شدند و در فیلم مستندی كه ساخته می‌شود گزارش آن هست.

آیا پرداخت‌های مالی منظم انجام می‌شود؟ شایعه شده كمی در پرداخت‌ها به فدراسیون عقب هستید.

همواره پرداخت‌ها جلوتر از تعهدات بوده و ارتباطات خوبی داشتیم كه در دوره جدید ریاست فدراسیون خیلی هم بیشتر شده است. از لحاظ مالی ما در این چند مدت كمترین اصطكاك را با فدراسیون فوتبال داشته‌ایم.

پیش‌بینی شما این است كه تیم‌ملی اگر به جام‌جهانی صعود كند با توجه به داغ شدن فضای مسابقات و... این سامانه چقدر جلو برود و چه بخشی از هزینه‌های فدراسیون را كمك كند. مثلا می‌توانید تا سقف 3 میلیون بروید؟

این عدد تا 4 برابر می‌تواند توسعه پیدا كند. ما اسپانسر تیم‌ملی نیستیم یك همكار یا كارگزار تیم‌ملی در حوزه درآمدزایی هستیم و به‌زودی فراخوان جذب حامیان مالی جدید فدراسیون را نیز برگزار خواهیم کرد.

 

کلید واژه ها : سامانه پیامکی 9090 - پل ارتباطی مردم - تیم ملی فوتبال ایران
نظرات بینندگان
ارسال نظر:

کاربر گرامی پیام شما در سیستم ثبت شد و بعد از تایید مدیر، درسایت قرار خواهد گرفت.